• چهارشنبه / ۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400120403506
  • خبرنگار : 50184

رئیس فدراسیون ناشنوایان:

حضور 14 کرمانشاهی در تیم‌های ملی نشان از توان بالای ورزش ناشنوایان این دیار است

حضور 14 کرمانشاهی در تیم‌های ملی نشان از توان بالای ورزش ناشنوایان این دیار است

ایسنا/کرمانشاه رئیس فدراسیون ناشنوایان از حضور 14 کرمانشاهی در تیم های ملی ناشنویان خبرداد و آن را نشانه توان و پتانسیل بالای ورزش ناشنوایان در این استان دانست.

مهران تیشه گران در مجمع انتخابات ریاست فدراسیون ناشنوایان استان که امروز(چهارم اسفند) با حضور مسئولین ورزش کرمانشاه برگزار شد، بااشاره به تعدد رشته های زیرمجموعه ورزش ناشنوایان، اظهارکرد: در این فدراسیون حدود 17 رشته ورزشی فعال  داریم که نسبت به چندسال گذشته رشد زیادی داشته است.

وی به سختی ها و پیچیدگی های کار در ورزش ناشنوایان اشاره کرد و گفت: علیرغم سختی های زیاد فعالیت در ورزش ناشنوایان، اما برخی از هیات های استانی و از جمله هیات کرمانشاه عملکرد خوبی در این سالها از خود نشان داده اند.

رئیس فدراسیون ورزش ناشنوایان جایگاه هیات کرمانشاه را در بین هیات های استانی کشور در رده دوم و سوم خواند و افزود: در حال حاضر حدود 14 نفر از ورزشکاران ناشنوای کرمانشاه در تیم های ملی حضور دارند که از نظر تعداد ورزشکاران ملی پوش استان اول یا دوم کشور است.

وی با  بیان اینکه ورزش ناشنوایان کرمانشاه با وجود مربیان توانمند آن به این جایگاه رسیده، تصریح کرد: کار با ورزشکاران ناشنوا سختی های خود را دارد، چراکه آنها هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی با ورزشکاران سالم فرق دارند و طی سالهای گذشته حمایت خاصی از آنها صورت نگرفته است.

تیشه گران ادامه داد: متاسفانه تاکنون عدالتی بین ورزشکاران شنوا و ناشنوا نبوده، البته در حال حاضر شرایط برای آنها روبه بهبودی است، چراکه در زمان وزیر کنونی ورزش، پاداش ورزشکاران ناشنوا از حدود 17 درصد به 60 درصد رشد داشته است.

وی تاکید کرد: در هیات های استانی تاکید کرده ایم که بصورت ویژه به  ورزشکاران ناشنوا توجه داشته باشند، چراکه ما رئیس هیاتی را می خواهیم که دلسوز این ورزشکاران باشد، کما اینکه در یکی از استان های کشور به فاصله شش ماه دو رئیس هیات را به همین دلیل عوض کردیم.

رئیس فدراسیون ناشنوایان خاطرنشان کرد: ورزشکاران ناشنوا می خواهند به حقشان برسند و در این راه رئیس هیات باید حامی آنها باشد و به آنها کمک کند.

وی در پایان سخنانش، از توران قره  ویسی سرپرست هیات ورزش ناشنوایان استان کرمانشاه که حدود یکسالی مسئولیت این هیات را برعهده داشت و پیگیر تمرینات و مشکلات ورزشکاران بود، قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز از رئیس جدید هیات ورزش ناشنوایان استان خواست تا به  ورزش شهرستان ها بیشتر توجه کند و استعدادیابی انجام دهد.

وی ادامه داد: در این راستا برای بحث استعدادیابی و کمک به ورزشکاران این رشته لازم است که با برخی  دستگاه های ذیربط همچون آموزش و پرورش، بهزیستی و ... از سوی هیات تعامل و ارتباط ایجاد شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از طرفی از فدراسیون هم می خواهیم که نگاه ویژه ای به ورزش ناشنوایان استان کرمانشاه داشته باشد، چراکه ما استانی سرشار از پتانسیل هستیم.

وی در ادامه از آمادگی کرمانشاه برای برگزاری اردوهای تیم های ملی و مسابقات مختلف ورزش ناشنوایان در کشور خبرداد.

در این مجمع حامد دارابی به عنوان رییس هیات ناشنوایان کرمانشاه انتخاب شد.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha