• چهارشنبه / ۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400120403137
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس سازمان صمت اردبیل:

284 طرح صنعتی اردبیل در حال احداث است

284 طرح صنعتی اردبیل در حال احداث است

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: 284 طرح صنعتی در استان اردبیل در مرحله احداث است.

رامین صادقی در جریان بازدید استاندار اردبیل از طرح‌های صنعتی و حل مشکلات آنها در قالب ستاد تسهیل اظهار کرد: کارگروه‌های مختلفی در حوزه صنعت، معدن و تجارت با تاکید استاندار اردبیل فعال شدند تا آخرین اطلاعات و ارزیابی را از فعالیت واحدهای تولیدی انجام داده و گزارش نهایی به ستاد تسهیل ارائه شود.


وی تصریح کرد: در استان اردبیل یک‌هزار و 164 پروانه بهره‌برداری صادر شده که از این تعداد 186 واحد راکد و نیمه فعال هستند.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه در سال‌های گذشته تعداد واحدهای راکد و تعطیل بیشتر از این بوده است، گفت: 46 واحد راکد و تعطیل شده صنعتی در سال‌جاری به چرخه تولید بازگشتند.


صادقی اشتغالزایی این واحدها را 680 نفر اعلام کرد و افزود: از 186 واحد راکد و تعطیل شده در سطح استان اردبیل تنها 84 واحد قابل احیا هستند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: 100 واحد به دلیل نبود ماشین‌آلات و یا فرسودگی آنها دیگر امکان تولید مجدد را ندارند و نمی‌توان روی این واحدها سرمایه‌گذاری خاصی را انجام داد.


صادقی اضافه کرد: با همکاری کارشناسان صمت، استانداری و بسیج مهندسان سرشماری از واحدهای تولیدی به انجام رسیده و اطلاعات جدید در سامانه بهین‌یاب به ثبت رسیده است.


وی بیان کرد: به رغم شرایط کرونایی و محدودیت‌های تحریمی در کشور در استفاده از ظرفیت‌های خالی واحدهای تولیدی کار مؤثری انجام شده تا در کنار نهضت ساخت داخل، ظرفیت‌های خالی واحدهای تولیدی احیا شوند.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه شاخص مهم تولید و صادرات همچنان مورد توجه است، ادامه داد: در استان اردبیل تلاش بر این است تا به صورت منظم و در قالب جلسات ستاد تسهیل، موانع از پیش روی تولیدکنندگان برداشته شده و تقویت تولید و اشتغالزایی را شاهد باشیم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha