• سه‌شنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400120302285
  • خبرنگار : 71480

نخستین کنفرانس مطالعات پارلمان وحکمرانی برگزار می‌شود

نخستین کنفرانس مطالعات پارلمان وحکمرانی برگزار می‌شود

نخستین کنفرانس مطالعات دولت و حکمرانی با تلاش اندیشکده حکمرانی شریف، در تاریخ 4 و 5 اسفندماه با شعار «کارآمدی مجلس، کارآمدی حکمرانی»برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اندیشکده حکمرانی شریف، این دوره از کنفرانس مطالعات دولت و حکمرانی در 5 محور «قانون‌گذاری، بودجه ریزی، شفافیت، کارکردهای نمایندگی و نظام انتخابات » برگزار می‌شود.

از جمله برنامه های این کنفرانس می‌توان به نشست تخصصی «چالش شفافیت آراء در مجلس شورای اسلامی» با تبادل نظر  مالک شریعتی نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی و محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده هفت دوره از ادوار مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

همچنین پروفسور Tapip Raunio استاد تمام دانشگاه تامپره فنلاند و دکتر Olivier Rozenberg دانشیار دانشگاه ساینسز پو فرانسه به صورت ویدیوکنفرانس 2 پنل تخصصی این کنفرانس با موضوعات «شفافیت آراء در مجلس شورای اسلامی» و «امکان سنجی تصویب دو مرحله‌ای بودجه در مجلس» را بر عهده دارند.

همچنین فرصت کارآموزی و ادامه همکاری در مرکز مطالعات پارلمان اندیشکده حکمرانی شریف برای نفرات برتر در نظر گرفته شده است.

برنامه روز اول شامل نشست‌های تخصصی «تنظیم‌گریکارکرد نمایندگی مجلس» و «فرایند قانون‌گذاری حکیمانه» و برنامه روز دوم شامل نشست‌های تخصصی «الزامات تصویب دو مرحله‌ای بودجه در مجلس»، «چالش شفافیت آراء در مجلس شورای اسلامی»، «امکان‌سنجی تصویب دو مرحله‌ای بودجه در مجلس» و «شفافیت آراء نمایندگان» است.

همچنین ۴ کارگاه سیاستی «بازیابی جایگاه مجلس در نظام بودجه ریزی ایران»، نوآوری در فرایند قانون‌نویسی و قانون‌گذاری»، «نظام انتخاباتی مجلس شورای اسلامی» و «چالش‌های نظارت بر رفتار نمایندگان»  نیز برای این دوره درنظر گرفته شده است که بعدازظهر روز دوم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha