• سه‌شنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400120302214
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس سازمان صمت اردبیل خبر داد:

کاهش چشمگیر کالای قاچاق در اردبیل

کاهش چشمگیر کالای قاچاق در اردبیل

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در سال‌جاری میزان کالای قاچاق در استان اردبیل به شدت کاهش یافته است.

رامین صادقی در جلسه هماهنگی مبارزه با کالاهای قاچاق در سطح عرضه و بازار در اردبیل اظهار کرد: بر اساس ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا تمامی محصولات تولید داخل باید از شناسه کالا بهره‌مند شوند.


وی تصریح کرد: در قالب این طرح قرار است به صورت مشخص تولید کالا از مبدأ مورد رصد و پیگیری قرار گرفته تا هیچ‌گونه فرآیند غیرقانونی در تهیه و عرضه آن به وجود نیاید.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت:‌ از سال 98 اجرای قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا را شاهد هستیم که در گام اول این برخورد با کالاهای برقی و لوازم خانگی بوده و در گام بعدی نیز در دیگر کالاهای مصرفی نظیر لوازم یدکی و البسه مورد رصد و بررسی قرار گرفت.


صادقی افزود: هموطنان در قالب کد دستوری #477* می‌توانند از اصالت کالا و شناسه واقعی آن مطلع بوده و در خرید کالای با اصالت اطمینان خاطر داشته باشند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تلاش برا ین است تا در ایام پایانی سال بیش از گذشته با همکاری نیروی انتظامی جلوی ورود کالاهای قاچاق به استان به ویژه البسه و لوازم خانگی گرفته شده و مردم نیز در قالب این طرح یاریگر سازمان صنعت، معدن و تجارت باشند.


صادقی از ذخیره‌سازی مناسب مایحتاج مردم در ایام پایانی سال خبر داد و اضافه کرد: به اندازه کافی برنج، گوشت، روغن و همچنین میوه و سایر مایحتاج ضروری مردم تأمین شده تا در روزهای آینده به تدریج وارد چرخه مصرف و عرضه شود.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: امیدواریم با همراهی دستگاه‌های نظارتی به ویژه تعزیرات و سایر نهادها زمینه عرضه مطلوب کالا به دور از قاچاق و یا کالاهای غیر شناسه‌دار در عرضه و بازار فراهم آید.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha