• دوشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400120201373
  • خبرنگار : 90057

چین شرکت‌های لاکهید مارتین و ریتون را تحریم کرد

چین شرکت‌های لاکهید مارتین و ریتون را تحریم کرد

دولت چین روز دوشنبه اعلام کرد شرکت لاکهید مارتین و شرکت فناوری‌های ریتون را به دلیل فروش تسلیحات به تایوان تحت تحریم قرار داده است،

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: دولت چین به منظور حفاظت از حاکمیت و منافع امنیتی جمهوری خلق چین و در پاسخ به فروش تسلیحاتی آمریکا به تایوان تصمیم گرفته است در واکنش به اقدامات شرکت‌های صنعتی نظامی آمریکایی لاکهید مارتین اقدامات متقابلی اتخاذ کند.

این دیپلمات گفت: ریتون و لاکهید مارتین مدت‌هاست در تامین تسلیحات آمریکایی به تایوان مشارکت داشته‌اند. دولت چین از ایالات متحده می‌خواهد که فروش تسلیحات به تایوان را متوقف کند.

وانگ ونبین گفت که پکن به اتخاذ همه اقدامات لازم برای حفاظت از حاکمیت و منافع امنیتی خود ادامه خواهد داد.

این دیپلمات چینی گفت: چین مجدداً از دولت آمریکا و طرف‌های ذیربط درخواست می‌کند تا به اصل چین واحد و مفاد سه بیانیه مشترک آمریکا و چین پایبند باشند، فروش تسلیحات به تایپه و هرگونه تماس بین ارتش آمریکا و تایوان را متوقف کنند. 

وی تاکید کرد که چین به اتخاذ همه اقدامات لازم و دفاع قاطعانه از حاکمیت و منافع امنیتی خود مطابق با توسعه شرایط ادامه خواهد داد. پیش از این، دولت آمریکا یک قرارداد ۱۰۰ میلیون دلاری با تایوان برای خدمات‌رسانی به سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت را تایید کرد.

 ونبین گفت: فروش تسلیحاتی که "منافع امنیتی چین را تضعیف کرد، روابط چین و آمریکا و صلح و ثبات در تنگه تایوان را به طور جدی تضعیف کرد."

جزئیات بیشتری در مورد ماهیت تحریم ها ارائه نشده است. این اولین بار است که این شرکت‌ها تحت تحریم‌های جدید ضدخارجی چین که سال گذشته در پاسخ به ایالات متحده وضع شده بود، با تحریم‌هایی مواجه می‌شوند.

چین تحریم‌هایی را علیه لاکهید و ریتون در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ اعلام کرده است، اگرچه پکن توضیح نداده است که این تحریم‌ها شامل چه مواردی می‌شود یا چگونه اعمال شده‌اند.

تایوان از سال ۱۹۴۹ به طور مستقل از سرزمین اصلی چین اداره می‌شود. پکن این جزیره را استان خود می‌داند، در حالی که تایوان معتقد است که یک "کشور" خودمختار با روابط سیاسی و اقتصادی با چندین کشور دیگر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha