• دوشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1400120201316
  • خبرنگار : 30057

اختصاص ۴۲ دهم درصدی GDP به بخش پژوهش در لایحه بودجه ۱۴۰۱

اختصاص ۴۲ دهم درصدی GDP به بخش پژوهش در لایحه بودجه ۱۴۰۱

دبیر کل سابق شورای عالی عتف از اختصاص ۴۲ دهم درصدی GDP به بخش پژوهش در لایحه بودجه ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش ایسنا دکتر عبدالحسین رحیمی در حاشیه دویست و نهمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این آخرین جلسه‌ای است که به عنوان دبیر کل شورای عتف حضور می یابم، افزود: در این جلسه ۳ موضوع در دستور کار قرار گرفت که اولین مورد آن گزارشی از سامانه ساطع و نحوه اختصاص ۴۰ درصد از بودجه‌های پژوهشی دستگاه‌ها به امر پژوهش در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری کشور بوده است.

وی در این جلسه از تصویب افزایش اختصاص اعتبارات دستگاه‌های اجرایی از ۴۰ درصد به ۶۰ درصد خبر داد و ابراز امیدواری کرد که دبیر کل جدید شورای عتف این مصوبه را پیگیری و اجرایی کند.

رحیمی، ارائه گزارشی از صندوق شورای عتف را از دیگر موضوعات مطرح در این جلسه نام برد و ادامه داد: راه‌اندازی این صندوق در شورای عتف می تواند بازوی اجرایی این شورا در پیگیری سیاست‌های آن باشد.

دبیر کل سابق شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، ارائه گزارشی از اعتبارات تحقیقاتی سال ۱۴۰۱ از سوی سازمان برنامه و بودجه را سومین دستور جلسه عنوان کرد و یادآور شد: بر اساس این گزارش ۲۹ هزار میلیارد تومان برای بخش پژوهش و تحقیقات در لایحه بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده که این میزان تقریبا یک درصد کل بودجه‌های کشور و حدود ۴۲ دهم درصد GDP (تولید ناخالص داخلی) خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد که محدودیت‌های مالی کشور برداشته شود تا سهم بخش پژوهش از GDP کشور به یک درصد افزایش یابد.

به گزارش ایسنا بر اساس حکم رییس جمهور، دکتر پیمان صالحی معاون پژوهشی وزیر علوم به سمت دبیر کلی شورای عالی عتف منصوب شد.

 در حکم حجت‌الاسلام رئیسی خطاب به دکتر صالحی آمده است؛

"با عنایت به مراتب تعهد، سوابق و تجارب ارزنده جنابعالی در اجرای ماده (۹) آیین نامه داخلی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری مصوب ۳/‏۲/‏۱۳۸۵‬ آن شورا و به پیشنهاد وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری به موجب این حکم به عنوان «دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری» منصوب می‌شوید.

انتظار دارد با اتکال به خداوند متعال، تشریک مساعی سایر اعضای محترم و استفاده بهینه و موثر از کلیه ظرفیت های موجود در ارتقای کیفیت سیاست‌گذاری در بخش‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری و تعمیق و گسترش فرهنگ و تفکر علمی در جامعه مجدانه کوشا باشید.

توفیقات روزافزون آن‌جناب را در انجام شایسته وظایف محوله، خدمت‌رسانی به مردم، تحقق آرمان‌های نظام اسلامی و به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم."

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha