• یکشنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400120100442
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس فدراسیون تنیس خبرداد:

سازماندهی 6300 ورزشکار رشته تنیس‌در کشور

سازماندهی 6300 ورزشکار رشته تنیس‌در کشور

ایسنا/اردبیل رئیس فدراسیون تنیس کشور تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته رشته تنیس را در کشور 6 هزار و 300 نفر اعلام کرد و گفت: همگانی کردن رشته تنیس جز اولویت‌های فدراسیون تنیس است و در این زمینه به رغم گران قیمت بودن وسایل این رشته ورزشی سعی بر حمایت و همراهی علاقه‌مندان این رشته ورزشی است.

داود عزیزی در حاشیه مجمع انتخاباتی هیئت تنیس استان اردبیل درگفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مجمع انتخاباتی مناسبی در استان اردبیل برگزار شد تا رئیس این هیئت انتخاب و فعالیت‌های مناسبی را در 4 سال آینده در این مجموعه شاهد باشیم.


وی همسایگی استان اردبیل را با کشور آذربایجان یادآور شد و تصریح کرد: با احداث کمپ تنیس در این استان به راحتی می‌توانیم برگزاری رویدادهای بین‌المللی را در این رشته شاهد باشیم.


رئیس فدراسیون تنیس کشور تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته رشته تنیس را در کشور 6 هزار و 300 نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد در استان اردبیل با 22 نفر پایین است و انتظار می‌رود در سال‌های آینده این رقم 3 برابری شود.


عزیزی به برگزاری مسابقات یک‌هزار امتیازی در شیراز در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با بهبود شرایط کرونایی امیدواریم برگزاری این رویداد را با حضور تنیس‌بازان کشور شاهد باشیم.


وی قهرمانی تیم پسران و دختران را در مسابقات پیش مقدماتی جهانی سریلانکا یادآور شد و خاطر نشان کرد: تیم دختران و پسران زیر 14 سال کشور در دور مقدماتی مسابقاتی تایلند موفق عمل کرده و توانستند افتخاری دیگر برای کشور به دست آورند.


عزیزی مجموع ورزشکاران زن تنیس را یک‌هزار و 700 نفر اعلام کرد و ادامه داد: آمار دقیقی از باشگاه‌های خصوصی در رشته تنیس نداریم ولی زمین تنیس استاندارد در کشور بیش از یک‌هزار و 200 زمین است که البته تعدادی از آنها در مناطق نظامی قرار گرفته و امکان بهره‌برداری از آنها وجود ندارد.


وی همگانی کردن رشته تنیس را از رویکردهای جدی فدراسیون برشمرد و اضافه کرد: با توجه به شرایط ارزی خرید تجهیزات و امکانات رشته تنیس سخت شده ولی امیدواریم با همکاری شهرداری و آموزش و پرورش همگانی شدن این رشته را در پارک‌ها و محلات مختلف شاهد باشیم.


عزیزی بیان کرد: به هیچ وجه رشته تنیس رشته خاص و لاکچری نیست بلکه همه علاقه‌مندان می‌توانند در این رشته ورود پیدا کنند که امیدواریم با بهبود شرایط اقتصادی امکان خرید تجهیزات آن نیز فراهم آید.


رئیس فدراسیون تنیس کشور ضرورت احداث زمین‌های تنیس به صورت سرپوشیده را در استان اردبیل یادآور شد و اظهار کرد: مجمع انتخاباتی تنیس سیاست‌گذار اصلی برای این هیئت در استان‌هاست و باید قدرت و دامنه اختیارات هیئت رئیسه بیشتر و گسترده‌تر باشد.


وی از آموزش و پرورش و شهرداری‌ها خواست تا فضاهای عمومی به ویژه پارک‌ها را در اختیار توسعه این رشته ورزشی قرار داده و در کنار آن به صورت منطقه‌ای برگزاری مسابقات تنیس مورد توجه باشد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha