• یکشنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400120100267
  • خبرنگار : 71588

سازمان ملل: تخلیه منازل فلسطینیان نقض قوانین انسانی است

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که این سازمان با تخلیه منازل فلسطینیان در محله شیخ جراح قدس مخالف است چرا که این امر نقض قوانین بین‌المللی و انسانی است.

به گزارش ایسنا، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی در پاسخ به سوالی در خصوص بازدید هیئتی از سازمان ملل در فلسطین اشغالی از جمله آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی"آنروا" از منزل خانواده "سالم" که توسط نیروهای رژیم صهیونیستی در معرض تهدید تخلیه قرار دارد، خاطرنشان کرد، این سازمان با تخلیه منازل فلسطینیان مخالف است؛ چرا که این امر نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.

دوجاریک در جریان کنفرانس مطبوعاتی روزانه خود در مقر سازمان ملل درباره بازدید اعضای هیئت سازمان ملل تصریح کرد، بله؛ در واقع نمایندگان تیم قطری سازمان ملل فعال در زمینه اقدامات بشردوستانه، از محله الشیخ جراح بازدید کردند. اعضای این تیم که شامل تعدادی از آژانس‌های سازمان ملل بود، با اعضای خانواده سالم در محله الشیخ جراح واقع در شهر قدس شرقی اشغالی دیدار کردند.

وی در ادامه افزود، همانطور که می‌دانید، اعضای این خانواده که یک خانواده ۱۲ نفره است از ماه مارس در معرض تهدید تخلیه منزلشان قرار دارند؛ خانه‌ای که ۷۰ سال است در آن زندگی می‌کنند.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل همچنین اظهار داشت: ما بارها خواستار توقف عملیات تخلیه و تخریب اجباری در کرانه باختری از جمله شهر قدس شرقی شده‌ایم. بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه، انتقال اجباری افراد تحت حمایت توسط نیروی اشغالگر بدون توجه به انگیزه آنها ممنوع است. باید قبل از وقوع یک بحران دیگر اقدامات مؤثری برای آرام کردن اوضاع اتخاذ شود.

دوجاریک تاکید کرد، تیم قطری از تمامی رهبران جامعه سیاسی خواسته است تا از اقدامات و سخنان تحریک‌آمیز خود امتناع کنند. مقامات رژیم اشغالگر باید اقداماتی را برای تضمین حفاظت از غیرنظامیان از جمله پناهجویان اتخاذ کنند.

دوجاریک در خصوص غیبت تور وینسلند، هماهنگ کننده ویژه روند صلح در خاورمیانه و نماینده سازمان ملل در فلسطین اشغالی گفت: همانطور که می‌دانید آقای وینسلند یکی از قدیمی‌ترین نماینده سازمان ملل و جزو هیئت یونسکو (دفتر هماهنگی سازمان ملل است) و به عقیده من احساسات و سیاست‌های بیان شده توسط اعضای این هیئت نیز منعکس‌کننده موضع وینسلند است.

در محله الشیخ جراح حدود ۵۰۰ فلسطینی در حدود ۲۸ خانه زندگی می‌کنند و به نفع شهرک‌نشینان تهدید به تخلیه شده‌اند. این منازل از سال ۱۹۵۹ براساس توافق بین وزارت ساخت و ساز اردن و آنروا ساخته شدند.

از روز یکشنبه گذشته محله الشیخ جراح واقع در قدس شرقی اشغالی شاهد درگیری‌ میان فلسطینیان، نیروهای رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان است.

ایتمار بن غفیر، عضو تندرو کنست رژیم صهیونیستی روز یکشنبه دفتر نمایندگی خود را در محله الشیخ جراح در قدس بازگشایی کرد که در پی آن اوضاع در این شهر ملتهب شد.

جوانان فلسطینی در شهر قدس به ویژه محله الشیخ جراح به این اقدام تحریک آمیز و تجاوزکارانه بن غفیر اعتراض کرده و با اشغالگران صهیونیست درگیر شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha