• یکشنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400120100118
  • خبرنگار : 50037

تولید روزانه  ۲۰۰ تُن مرغ در استان همدان/قیمت جدید مرغ قطعه بندی شده اعلام شده است

تولید روزانه  ۲۰۰ تُن مرغ در استان همدان/قیمت جدید مرغ قطعه بندی شده اعلام شده است

ایسنا/همدان معاون توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از تولید روزانه ۲۰۰ تُن مرغ در استان همدان خبر داد.

حسین فضلی در گفت‌وگو با ایسنا میزان تولید مرغ استان همدان را بیش از نیاز این استان دانست و اظهار کرد: روزانه به طور متوسط در استان همدان ۱۹۰ تا ۲۰۰ تن مرغ تولید و وارد بازار می شود که از این میزان مرغ تولید شده روزانه ۱۲۰ تا ۱۳۰ تن مورد مصرف داخل استان بوده و ۶۰ تا ۶۵ تن آن نیز در روز به سایر استان‌ها که دارای کمبود مرغ هستند ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به برنامه ریزی و هماهنگی‌های انجام شده با معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی طی دی و بهمن ماه جوجه ریزی خوبی در استان صورت گرفته است،افزود: در دی ماه سه میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی داشته‌ایم که محصول مرغ تولیدی آن تقریباً از ۲۰بهمن تا فروردین سال آینده وارد بازار خواهد شد.

فضلی میزان جوجه ریزی انجام شده استان را در بهمن ماه سه میلیون و ۱۱۱ هزار قطعه برشمرد و تصریح‌کرد: محصول این میزان جوجه ریزی بهمن ماه نیز از ابتدای فروردین ماه سال آینده و قبل از ماه رمضان وارد بازار می‌شود ضمن اینکه طوری برنامه‌ریزی‌ انجام شده که در رابطه با تامین مرغ و مرغ مورد نیاز مردم در بازار دچار مشکل نشویم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه قیمت مرغ قیمتی مشخص است، یادآورشد: با توجه به سیاست دولت مبنی بر کنترل قیمت کالاهای اساسی اخیرا در ۲۵ بهمن ماه قیمت مرغ قطعه بندی شده(چهار تکه) توسط وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شده که در حال اعلام این قیمت ابلاغ شده به اصناف، واحدهای فروشنده و صنف بازار  و اتحادیه مرغ فرشان هستیم و باید این قیمت‌های ابلاغ شده را رعایت و اجرایی کنند.

فضلی خاطر نشان‌کرد:در حال حاضر به ترتیب ران بدون پوست و کمر گیری شده ۴۱ هزار و ۷۰۰ تومان، سینه با استخوان بدون پوست ۵۰ هزار ۴۶۵ تومان، کتف ۳۱ هزار ۸۵۰ هزار تومان، بال ۴۰ هزار ۲۵۰ تومان، گردن ۱۵ هزار و ۲۵۰ تومان،مخلوط ران و سینه بدون پوست ۴۷ هزار ۳۰۰ تومان و مخلوط بال و کتف ۳۵ هزار ۱۰۰تومان قیمت مرغ قطعه بندی اعلام شده بوده که باید واحدهای فروشنده بر اساس این قیمت نسبت به عرضه به مشتریان اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha