• شنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400113022878
  • خبرنگار : 90057

صدراعظم آلمان: به رغم اختلاف در اصول امنیتی خواهان مذاکره با روسیه هستیم

صدراعظم آلمان: به رغم اختلاف در اصول امنیتی خواهان مذاکره با روسیه هستیم

صدر اعظم آلمان امروز(شنبه) در نشست امنیتی مونیخ گفت که عضویت اوکراین در ناتو در حال حاضر در دستور کار نیست و در آینده نزدیک نیز اتفاق نخواهد افتاد

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ با بیان این که توجیهی برای تجمع ۱۰۰ هزار سرباز در مرزهای اوکراین وجود ندارد، گفت روسیه موضوع عضویت احتمالی اوکراین در ناتو را به یک توجیه برای جنگ تبدیل کرده که یک پارادوکس است زیرا در اینجا هیچ تصمیمی در این زمینه در دستور کار نیست و در آینده قابل پیش بینی اتفاق نمی‌افتد..

او گفته غرب مایل است با روسیه در مورد پیشنهادهای امنیتی آن گفت‌وگو کند، اما «اتحاد غربی تمایز واضحی بین خواسته‌های غیرقابل دفاع و منافع امنیتی مشروع قائل خواهد شد».

وی با اشاره به حمایت مالی آلمان از اوکراین تاکید کرد که کشورش به محدودیت‌های صادرات تسلیحات پایبند است که برلین را از صادرات تسلیحات تهاجمی به کی‌یف باز می‌دارد 

شولتس تاکید کرد: ما مدت‌هاست که به محدودیت‌های صادرات تسلیحات پایبند بوده‌ایم و نمی‌توانیم سلاح‌های تهاجمی را به اوکراین یا هر کشور دیگری عرضه کنیم.

وی افزود: «ما به طرق مختلف از اوکراین حمایت کرده‌ایم و بزرگترین حامی مالی آن هستیم و برای بازگرداندن ثبات اقتصادی به کی‌یف به این کار ادامه خواهیم داد».

صدراعظم آلمان گفت، علیرغم اختلاف نظر در مسائل امنیتی، گفتگو با روسیه لازم است.

شولتس تاکید کرد: بحث اختلافات چیزی است که منجر به مذاکرات می شود، هر کسی که اینجا است نمی تواند پیش بینی کند که چه اتفاقی می افتد. این بحثی است که ما باید در آن شرکت کنیم، ما باید از فرصت هایی که وجود دارد استفاده کنیم، فرصت‌هایی که ایجاد شده است. ما می‌خواهیم تعامل داشته باشیم، می‌خواهیم مذاکره کنیم اما بر اساس اصول خود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha