• شنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۸:۳۶
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1400113022401
  • منبع : باشگاه دانشجویان

انتشار شماره نخست نشریه دانشجویی «پژواک عدالت»

انتشار شماره نخست نشریه دانشجویی «پژواک عدالت»

انجمن علمی دانشجویی حقوق دانشگاه پیام نور بوشهر، نخستین شماره از گاهنامه «پژواک عدالت» را منتشر کرد.

به گزارش باشگاه  دانشجویان ایسنا، مصاحبه با دکتر زهرا برومند (عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری قم)، خشونت علیه زنان از منظر حقوق داخلی و بین‌المللی، جایگاه حقوق مالی زنان از ادوار گذشته تا دوران معاصر، اختیارات دختران پس از رسیدن به سن قانونی، معرفی کتاب جرم‌انگاری خشونت جنسی علیه زنان، روش‌های کنترلی و پیشگیرانه کیفری و اجتماعی از جرائم علیه زنان و داستان کوتاه ستاره بخت، عناوین مطالب منتشر شده در شماره نخست گاهنامه پژواک عدالت است.

سید مطهره هاشمی، مدیرمسئول پژواک عدالت در بخشی از سخن سردبیر آورده است: «... گاهنامه پژواک عدالت زیر نظر انجمن علمی حقوق دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر در نظر دارد ... مطالب را در حوزه علمی و حقوقی اجتماعی و فرهنگی منتشر کند. در آغاز این طریق به نام زن شروع کردیم و  از حقوق زنان خواهیم گفت بانوانی که در محیط خانواده با عنوان همسر، مادر، دختر و خواهر و نیمی از اجتماع و پیرامون خود را در بر می‌گیرند... .»

همچنین ساناز نظرآقایی سردبیر این نشریه در قسمتی از مطلب سخن سردبیر نوشته است: «یکی از مولفه‌های انکارناپذیر جامعه مدنی حقوق مساوی برای همه شهروندان در جامعه است. حقوق زنان از جمله حقوق مطرح در این زمینه می‌باشد. ... امروزه از دیدگاه صاحب نظران توسعه، گسترش مشارکت مردمی در فرآیند توسعه، امری اجتناب ناپذیر است. ... یکی از شرایط تحقق مشارکت همه جانبه، مشارکت برابر مردان و زنان در عرصه‌های مختلف می‌باشد. امروزه زنان بسیاری در جامعه دوشادوش مردان فعالیت می‌کنند و در عرصه‌های متفاوتی حضور پیدا کرده‌اند. با این وجود همچنان در برخی جایگاه‌های اجتماعی نقش زنان کم‌رنگ جلوه می‌کند، علاوه بر این در مورد تعدادی از قوانین و مقررات در مورد وضعیت حقوق زنان در اجتماع نیاز به بازنگری است. با امید به درخشش و سعادت دختران سرزمینم.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha