• پنجشنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۱:۴۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400112821888
  • خبرنگار : 50477

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نوید داد:

رفع مشکل مسکن خبرنگاران در دستور کار ماست

رفع مشکل مسکن خبرنگاران در دستور کار ماست

ایسنا/گلستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با اشاره به ضرورت تشکیل تشکلهای صنفی خبرنگاری، گفت: رفع مشکل مسکن خبرنگاران در دستور کار ماست.

محمد رعیت در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات شرق استان در سالن ارشاد گنبدکاووس با اشاره به اینکه ما در عصر جنگ روایت ها هستیم و روایت صحیح باید توسط اصحاب رسانه صورت بگیرد، اظهار کرد: جامعه ای که اهیمت رسانه را درک نکند به سرانجام مطلوبی نمی رسد.
وی با بیان اینکه حدودا یک ماه بعد از معارفه اولین نشست خود را به جامعه رسانه برگزار کردم، افزود: در گام دوم انقلاب همه ما باید اول خودسازی کرده و سپس حوزه مسئولیت خود و قانون آن را شناخته و مطالعه کنیم تا بتوانیم جامعه و تمدن نوین اسلامی را بسازیم. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با تاکید بر اینکه سرلوحه کار ما در خدمتگزاری رعایت و اجرای قانون بوده و تا جایی که قانون نشکسته، به نفع مردم و خدمت گیرنده قانون را تسهیل کرده و کمک خواهیم کرد، ادامه داد: یکی از اهداف مهم ما در این راستا برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه برای تربیت خبرنگاران متخصص در حوزه‌های مختلف مانند فرهنگ، هنر، کشاورزی، صنعت،اقتصادی و ....است.

رعیت با اشاره به اینکه هدف غایی نیز این است که خبرنگاران در کنار هم در حوزه‌های مختلف بتوانند قلم‌زده و به نتایج مطلوبی در زمینه رشد و ارتقاء استان برسند، تصریح کرد: باید کمک کنیم تا در کنار هم بتوانیم از نمایندگان و مدیران به صورت تخصصی مطالبه‌گری داشته باشیم. 
وی با بیان اینکه برای برگزاری دوره‌های تخصصی تلاش داریم تا اساتید متخصص و مجرب در این حوزه‌ها در سطح کشوری دعوت کنیم، خاطرنشان کرد: انتظار داریم خبرنگاران ضمن شناسایی توانمندی خود با ثبت‌نام در این دوره‌ها استقبال خوبی داشته باشند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تاکید بر اینکه زمانی که خبرنگار دوره تخصصی را گذرانده و در حوزه تخصصی مرتبط با دوره آموزشی آثاری تولید کند ضمن حمایت از آنها آگهی مجزا به این خبرنگار تعلق می‌گیرد، افزود: در راستای حفظ هویت و حرمت اصحاب رسانه کارت خبرنگاری برای این عزیزان صادر می شود تا خبرنگار واقعی از خبرنگارنماها  مشخص شده و اگر فردی یا مدیر مسئولی حقوق خبرنگاران را تضییع کند از حدود و حقوق آنها دفاع خواهیم کرد. 

رعیت با اشاره به اینکه در مرحله اول  به مدیران مسئول احترام گذاشته و از آنها می‌خواهیم تا اسامی خبرنگاران واقعی خود را اعلام کنند، گفت: اگر براساس مستندات خلاف آن ثابت شود در جهت حمایت از آن خبرنگار اقدام خواهیم کرد. 

وی با این نوید که ساخت مسکن خبرنگاران‌ و توزیع عادلانه آگهی به خبرنگاران سراسر استان در دستور کار ما قرار دارد، اظهار کرد: تقویت و تشکیل تشکل‌های مردمی و صنفی از دیگر برنامه‌های ما بوده و قرار است با تقویت و تشکیل این تشکل‌ها برنامه‌ها و فعالیت‌هایی مانند برگزاری جشنواره رسانه، مطبوعات، توزیع آگهی‌ها و غیره را به این تشکل‌ها بسپاریم زیرا معتقدیم وقتی کار را به خود شما خبرنگاران که تجربه کافی دارید بسپاریم قطعا نتیجه کار مطلوب و خوب خواهد بود. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان  در مبحث ارتباط خبرنگاران با گروه‌ها و احزاب سیاسی، گفت: هر یک از رسانه‌ها و یا خبرنگاران ممکن است تمایل به یک گروه و یا جناح خاصی داشته و علاقمند به قلم زدن باشند، ضمن‌احترام به همه این افراد انتظار داریم برای رشد رسانه‌ها اولویت کار و فعالیت خود را بر اشتراکات گذاشته و با نوا و صدای همدلی در اشتراکات پشت هم باشند.

خبرنگار: پویا رجبلو

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha