• چهارشنبه / ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۰:۲۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400112721366
  • منبع : نمایندگی اردبیل

در مراسمی با حضور مسئولان استانی و کشوری؛

حسن قاسم‌پور مدیرکل جدید محیط زیست استان اردبیل شد

حسن قاسم‌پور مدیرکل جدید محیط زیست استان اردبیل شد

ایسنا/اردبیل آیین تکریم و معارفه مدیرکل محیط زیست استان اردبیل برگزار و حسن قاسم‌پور به عنوان مدیرکل جدید حفافظت محیط زیست استان اردبیل معرفی شد.

در این مراسم مدیرکل محیط زیست استان اردبیل اصل 50 قانون اساسی را به عنوان اصل ارزشمند در نگاه پایدار به مسایل زیست‌ محیطی یادآور شد و اظهار کرد: به دور از نگاه نامتوازن و تخریب‌گر ما خودمان را همراه توسعه پایدار و همگن می‌دانیم و ضرورت همراهی با مسئولان استان را اعلام می‌کنیم.


حسن قاسم‌پور تصریح کرد: محیط زیست به دور از آسیب‌های آزاردهنده باید مورد توجه قرار گیرد چرا که منابع اصلی و ارزشمند حیات انسان آب، خاک و هوا به دور از آلاینده‌ها باید زمینه زیست سالم را فراهم کند.


وی گفت: تلاش خواهیم کرد در دوره جدید مسئولیت در کنار پرکاری و تلاش هوشمندانه محیط زیست را از حالت انفعال و روزمرگی خارج کرده و به عنوان یک مجموعه فعال و در عین حال سرآمد در حوزه‌های مختلف مشارکت بیشتر مردم را نیز شاهد باشیم.


مدیرکل محیط زیست استان اردبیل افزود:‌ در قالب مسئولیت اجتماعی بهتر است از طریق رسانه‌ها آموزش و انتقال پیام‌ها و مفاهیم در این حوزه انجام شده و ما زمینه تحول زیست‌ محیطی را بر مبنای نگرش صحیح شاهد و ناظر باشیم.


قاسم‌پور در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: اگر محیط زیست سالم به پیشرفت و توسعه بیشتر منجر شود، ابعاد مختلفی از مسیر توسعه هموار شده و ما به راحتی می‌توانیم به دور از نگاه مقطعی به عنوان برنامه دراز مدت توسعه صنایع و واحدهای اقتصادی را در استان شاهد باشیم.


مدیرکل سابق محیط زیست استان اردبیل نیز با قدردانی از همراهی مسئولان در مدت مسئولیت 886 روز در استان اردبیل اضافه کرد: محیط زیست نه تنها ضد توسعه نیست بلکه تسهیل‌گر و گشاینده در مسیر توسعه پایدار است و ما سعی کردیم در این مدت در تصمیم‌گیری‌های کلان استان نقش‌آفرینی کنیم.


سعید شهند ضرورت داشتن پیوست محیط زیست را برای طرح‌های اقتصادی، تولیدی، صنعتی و عمرانی یادآور شد و بیان کرد: در این مدت هیچ پروژه‌ای را بدون ارزیابی زیست محیطی آغاز نشده که جا دارد در این زمینه از همراهی مقامات قضایی و نظارتی قدردانی کنیم.


وی محیط زیست را سازمان حاکمیتی و نظارتی برشمرد و ادامه داد: این سازمان در مسیر اجرای طرح‌ها و برنامه‌های خود نیازمند حمایت جدی است و ما در این مدت سعی کردیم با حضور فعال در کارگروه‌های پسماند، امنیت غذایی، سلامت، کمیسیون‌های زیربنایی، آمایش و مخاطرات زیست محیطی زمینه بهبود کارها و فعالیت‌ها را شاهد و ناظر باشیم.


در این مراسم از زحمات سعید شهند مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان اردبیل تجلیل و حسن قاسم‌پور به عنوان مدیرکل جدید محیط زیست استان اردبیل معرفی شد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha