محمد نقی رضاییان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گلستان با بیان اینکه اسکن و آرشیو الکترونیکی در دو حوزه ادارات و دفاتر ثبت انجام می شود، گفت: حوزه اول مربوط به ادارات ثبت بوده ک در این باره کلیه دفاتر و پرونده های این ادارات، ثبت اسکن و به روز رسانی شده است.
وی تعداد دفاتر ثبت اسناد در استان را ۱۵۸ دفتر عنوان کرد و ادامه داد: با همکاری کانون سردفتران، باید کلیه دفاتر در این دفترخانه ها اسکن و به روزرسانی شده و آرشیو الکترونیکی انجام شود.
رضاییان با بیان ایکه دفاتر باید به صورت اسکن شده در اختیار سازمان ثبت قرار بگیرند، اظهار کرد: نزدیک به ۱۶ هزار جلد دفتر وجود دارد که تلاش می کنیم ظرف یک سال همه اسکن شده و آرشیو الکترونیکی در استان به اتمام برسد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گلستان ۴ شهرستان گرگان، بندرگز، گنبد و مینودشت را پیشگامان این طرح در استان بین کرد و گفت: تا پایان بهمن ما همه دفترخانه ها در استان ملزم خواهند شد تا دفاتر خود را اسکن کنند.
رضائیان با اشاره به اثرات آرشیو الکترونیکی، تصریح کرد: اسکن دفاتر ضمن اینکه به جلوگیری از جعل اسناد و سرعت در انجام کار دفاتر می انجامد، دسترسی کلیه نهاد های دولتی نیز به سهولت انجام می شود.
به گزارش ایسنا، طی مراسمی با حضور مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان و دادستان مینودشت، در یکی از دفترخانه های مینودشت، اسکن دفاتر ثبت دفترخانه در این شهرستان آغاز شد.
انتهای پیام
نظرات