به گزارش ایسنا- اسماعیل حسین زهی افزود: برای کاهش تصادفات و هزینه های غیرقابل جبران جانی و مالی هموطنان،نیاز مبرم است تا دولت نگاه ویژه ای به محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان داشته باشد.
نماینده خاش گفت: در حوزه بزرگراه استان در رتبه آخر کشوری قرار دارد و درگذشته کمترین نگاه به این نقطه از کشور در ایجاد بزرگراه بوده است.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: در طی ماههای گذشته با تلاشی مستمر که انجام شد،احداث بزرگراه زاهدان خاش شتاب مضاعفی به خود گرفت که در سال گذشته ۱۲کیلومتر ازاین بزرگراه به بهره برداری رسید و تا پایان امسال هم چند کیلومتر دیگر زیر بار خواهد رفت.
نماینده مردم خاش در مجلس گفت؛ باتوجه به حجم ترافیک ورودی شهر خاش و مطالبات مردمی با پیگیری های که انجام شد، در سال گذشته ۴۱کیلومتر باند دوم این پروژه از سمت خاش به زاهدان زیر پیمان رفت،درحال حاضر 10 کیلومتر ابتدایی در دست احداث است و طبق برنامه زمانبندی تا پایان سال ۳کیلومتر به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: باتوجه به عدم تعیین تکلیف دو قطعه میانی و باقی مانده این بزرگراه حد فاصل دوراهی تودک تا دوراهی جون آباد، با پیگیری که انجام شد،مبلغ ۱۰۰۰میلیارد تومان اعتبار اولیه اخذ و طی اسفندماه قرارداد آن با قرارگاه خاتم الانبیا بسته خواهد شد تا عملیات ساخت ۷۱کیلومترباقی مانده این دوقطعه نیز آغاز شود تا تمام مسیر۱٨۵کیلومتری این بزرگراه بطور کامل زیر پیمان و تعیین تکلیف شود.
نماینده خاش گفت؛به منظور بهبود وضعیت راههای مواصلاتی حوزه انتخابیه و استان علاوه بر احداث بزرگراه خاش زاهدان ، احداث باند دوم محور میرجاوه زاهدان را هم پیگیری کردیم فاز اول بطول ۱۷کیلومتر زیر پیمان قرار گرفت و طی روزهای آینده کلنگ احداث این قطعه از بزرگراه به زمین زده خواهد شد.
حسین زهی از پیگیری احداث ادامه این کریدور از ایرانشهر تا چابهار هم خبرداد و گفت؛ بعد از چندسال وقفه در باند دوم محور خاش ایرانشهر با پیگیری که انجام شد ادامه احداث این بزرگراه هم ازحد فاصل پیگل آغاز شده و در حال کار است.
انتهای پیام
نظرات