• دوشنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1400112519943
  • خبرنگار : 50483

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

اُمیکرون یک سرماخوردگی ساده نیست

 اُمیکرون یک سرماخوردگی ساده نیست

ایسنا/بوشهر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بر خلاف تصور همگان، اُمیکرون یک سرماخوردگی ساده نبوده و در افراد مختلف، علائم و تاثیرات متفاوتی را بروز می‌دهد.

عبدالمحمد خواجه‌ییان صبح امروز در نشست استانی ستاد کرونا ضمن یادآوری شدت بالای بیماری‌زایی در سویه اُمیکرون، اظهار کرد: در هفته سوم دی‌ حدود ۸۰ فرد مبتلا به کرونا مبتلا شناسایی شده که این آمار در هفته گذشته(هفته دوم بهمن‌) به ۳ هزار و ۶۳۶ مورد رسیده است. درصد مثبت شدن برای رنگ بندی بسیار مهم است که در دی ۸/۲ درصد و در شرایط حاضر ۴۰/۱ درصد افراد مثبت شناسایی شده است.

وی ضمن اشاره به افزایش موارد بستری در استان بوشهر ، افزود: میزان بستری‌ها از ۴ درصد در ماه گذشته به ۵۵ درصد در  هفته گذشته رسیده است که بیشترین میزان بستری شدن را با ۱۷/۴ درصد در شهرستان گناوه و کمترین میزان بستری را با ۳/۷ درصد در شهرستان جم شاهد بوده‌ایم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به افزایش میزان فوت ناشی از کرونا، تصریح کرد: موارد فوت از یک مورد در ماه گذشته به ۲۲ مورد در شرایط فعلی رسیده است که بیشترین میزان کشندگی در شهرستان گناوه و تنگستان را با به ترتیب ۲/۹ و ۲/۸۹ درصد شامل شده است.

خواجه‌ئیان بیان کرد: بر خلاف تصور همگان، اُمیکرون یک سرماخوردگی ساده نبوده و در افراد مختلف، علائم و تاثیرات متفاوتی را بروز می‌دهد و اکنون حتی احتمال می‌رود که سویه دلتا در کنار این سویه همچنان در حال گسترش باشد.

این مقام مسئول ضمن یادآوری اینکه تزریق واکسن در کنار رعایت موارد و دستورالعمل‌های بهداشتی معنا می‌یابد، تصریح کرد: تاکنون حدود یک میلیون و ۸۷۵ هزار و ۳۸۱ دُز واکسن در استان بوشهر تزریق شده است که از این جمعیت، ۸۳/۸ درصد نوبت اول، ۷۶/۱ درصد هر دو نوبت و ۳۰/۶ درصد هر سه نوبت را دریافت کرده‌اند که در دُز سوم نسبت به میانگین کشوری، نسبت بالاتری است.

خواجه‌ئیان ضمن اشاره به آغاز واکسیناسیون گروه سنی ۹۵ سال ادامه داد: ۶۲۴ نفر یعنی ۱/۵ درصد از جمعیت گروه سمی ۹۵ سال در یک هفته گذشته نوبت اول را دریافت کرده‌اند که امیدواریم همچون گروه‌های سنی دیگر با استقبال خوبی روبه شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha