• شنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1400112318208
  • خبرنگار : 50225

معاون بهداشت علوم پزشکی اهواز مطرح کرد

کاهش پوشش واکسیناسیون در خوزستان / هیچکدام از بیماران مثبت مرز شلمچه قرنطینه نشده‌اند

کاهش پوشش واکسیناسیون در خوزستان / هیچکدام از بیماران مثبت مرز شلمچه قرنطینه نشده‌اند

ایسنا/خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: کیت‌های آزمایش کرونا کم هستند و تعداد تست‌هایی که در خوزستان انجام می‌شود کم است و هر چه کمتر تست انجام شود، بیماران کمتری شناسایی می‌شوند در نتیجه در برنامه‌ریزی دچار اشکال می‌شویم؛ امیدواریم برای اطلاع دقیق‌تر از وضعیت بیماری، کیت‌های بیشتری به ما اختصاص یابد.

دکتر سید محمد علوی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲۳ بهمن‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه میزان تاثیر بیماری کووید – ۱۹ در کشورهای مختلف متفاوت است، اظهار کرد: کشورهای موفق در کنترل اپیدمی کرونا تعطیلی یا محدودیت مدارس، تعطیلی یا محدودیت حضور در محل کار، لغو رویدادهای عمومی، محدودیت در تجمعات عمومی، تعطیلی یا محدودیت حمل و نقل عمومی، الزامات ماندن در خانه، کمپین‌های اطلاع‌رسانی عمومی، محدودیت در ترددهای داخلی و کنترل مرزها و سفرهای بین‌المللی را در دستور کار قرار داده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: کشورهای آلمان، چین و میانمار با سختگیری، بیماری را کنترل کردند و کشورهای آمریکا، انگلیس، ترکیه، ایران و پاکستان نیز تقریبا هیچ سختگیری هدفمندی نداشته‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه شیب افزایش ابتلا به بیماری و بستری ملایم‌تر شده است، گفت: با این وجود، موارد بیماری در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن ۴۵ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: پوشش واکسیناسیون در خوزستان کاهش یافته است. تاکنون ۶ میلیون و ۸۱۳ هزار واکسن در خوزستان تزریق شده است و تقریبا هر خوزستانی ۱.۷ واکسن دریافت کرده است در حالی که هر نفر باید حداقل دو دوز واکسن دریافت کرده باشد.

علوی با بیان اینکه سرعت واکسیناسیون در خوزستان بسیار کم و غیرقابل قبول است، گفت: بر این اساس در استان خوزستان تاکنون ۸۴.۷ درصد افراد بالای ۱۲ سال یک دوز و ۷۲ درصد دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند. ۲۷ درصد افراد بالای ۱۸ سال نیز سه نوبت واکسن دریافت کرده‌اند. با این حال پوشش واکسیناسیون کودکان در خوزستان خوب و حدود ۱۲.۵ درصد است.

وی بیان کرد: همچنان در استان خوزستان ۱۵ درصد افراد برای تزریق نوبت دوم و ۵۴ درصد برای تزریق نوبت سوم تاخیر دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: همچنان میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی، مناسب نیست. در ادارات دولتی نیز رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۹ درصد، در بانک‌ها ۱۳ درصد و در مطب‌ها ۳.۴ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به ادامه سیر نزولی رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزود: در هفته گذشته میزان استفاده از ماسک در خوزستان ۵۰ درصد بوده است.  

علوی گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پوشش واکسیناسیون در بسیاری از مشاغل از جمله استخرها و پاساژها پایین است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به وضعیت کنترل مرزهای زمینی بیان کرد: در دو هفته گذشته تست ۲۸ مسافر ایرانی در مرز چذابه مثبت شده است که تنها سه نفر برای حضور در نقاهتگاه معرفی شدند و از این تعداد تنها یک نفر و تنها یک شب در نقاهتگاه مانده است. در این مدت تست ۳۵۷ مسافر ایرانی در مرز شلمچه مثبت شده است که هیچدام از این افراد قرنطینه نشده‌اند.

علوی گفت: کنترل کشت‌ ها و شناورها در بنادر به خوبی انجام شده و خوشبختانه مورد مثبتی از سرنشینان کشتی‌ها نداشته‌ایم.

وی تصریح کرد: از هر ۱۰۰ نفری که تست PCR می‌دهند حدود ۶۶ درصد مثبت می‌شوند که این مساله نشان می‌دهد چرخش ویروس بیشتر شده است. در برخی شهرها حدود ۹۰ مورد از هر ۱۰۰ تست مثبت می‌شوند.

وی افزود: کیت‌های آزمایش کرونا کم هستند و تعداد تست‌هایی که در خوزستان انجام می‌شود کم است و هر چه کمتر تست انجام شود، بیماران کمتری شناسایی می‌شوند در نتیجه در برنامه‌ریزی دچار اشکال می‌شویم؛ امیدواریم برای اطلاع دقیق‌تر از وضعیت بیماری، کیت‌های بیشتری به ما اختصاص یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha