• شنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400112317724
  • خبرنگار : 50037

تشکیل ۱۷۹ صندوق خرد زنان روستایی در استان همدان

تشکیل ۱۷۹ صندوق خرد زنان روستایی در استان همدان

ایسنا/همدان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به برنامه‌های آموزشی و ترویجی سازمان جهاد کشاورزی استان از تشکیل ۱۷۹ صندوق خُرد روستایی از ابتدای سال تاکنون در این استان خبر داد.

منصور رضوانی جلال در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این تعداد صندوق خُرد روستایی زنان به تعداد ۲۹۳۶ نفر روز با سرمایه ۶۷ میلیارد ریال تشکیل شده‌اند.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۹۲ هزار و ۴۰نفر روز در قالب کارگاه، کلاس، بازدید آموزشی،کارگاه‌های مهارتی...،آموزش بهره‌برداران بخش کشاورزی این استان انجام شده است.

رضوانی جلال در ادامه با بیان اینکه استان همدان از استان‌های پیشرو در زمینه  کشاورزی حفاظتی بوده و در سال جاری۱۱۰ هزار هکتار عملیات کشاورزی حفاظتی در اراضی کشاورزی شهرستان انجام گرفته است،خاطر نشان کرد: تاکنون ۳۰ هزار دستگاه از ماشین آلات کشاورزی استان همدان شامل تراکتور و کمباین پلاک گذاری شده اند.

وی همچنین از جذب صد در صدی اعتبارات ۱۳۰ میلیارد تومانی امسال مکانیزاسیون استان خبر داد و تصریح کرد: ضریب مکانیزاسیون در استان همدان ۲.۰۲ اسب بخار در هر هکتار و ضریب متوسط کشور  ۱.۸۵ اسب بخار در هر هکتار است.

رضوانی جلال با اشاره به فعالیت۳۱ هزار دستگاه تراکتور و ۱۵۰۰ دستگاه کمباین و فعالیت ۴۳ شرکت مکانیزاسیون در سطح استان  همدان یاد آور شد: سالیانه ۱۵۰میلیون لیتر سوخت در بخش‌های مختلف کشاورزی استان همدان توزیع می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان در ادامه تغییر در سیستم‌های آبیاری به کلاسیک، زیر سطحی، انتقال آب با لوله و جلوگیری از اتلاف آب و ایجاد شبکه‌های آبیاری زهکشی اراضی کشاورزی  استان همدان را از ابتدا تاکنون ۱۱۹ کیلومتر برشمرد و خاطرنشان کرد: تاکنون عملیات آبیاری نوین در بیش از ۱۶۰ هزار هکتار که بیش از ۸۰ درصد اراضی آبی مستعد استان به شمار ‌می‌رود انجام و اجرا شده است.

رضواتی جلال از عملیات لایروبی و بازسازی ۷۰ رشته از قنوات استان همدان در سال جاری و ۷۵۱ رشته در سنوات گذشته خبر داد و اظهارکرد: تاکنون هزار و ۲۱۰ کیلومتر کانال‌های آبیاری عمومی در سطح اراضی کشاورزی استان انجام شده که پنج کیلومتر از این میزان کانال آبیاری عمومی انجام شده مربوط به امسال بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha