• پنجشنبه / ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400112116711
  • خبرنگار : 50471

اهدای عضو نوجوان ۱۴ ساله‌ نهاوندی به ۴ بیمار زندگی دوباره بخشید

اهدای عضو نوجوان ۱۴ ساله‌ نهاوندی به ۴ بیمار زندگی دوباره بخشید

ایسنا/همدان رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: اهدای عضو نوجوان ۱۴ ساله‌ی نهاوندی به چهار بیمار نیازمند به پیوند عضو زندگی دوباره بخشید.

غلامرضا متین در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: محمدامین شهبازی نوجوان ۱۴ ساله ساکن شهرستان نهاوند ماه گذشته بر اثر تصادف به خاطر جراحت زیاد و مولتیپل تروما در بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان نهاوند بستری شد که علی‌رغم سه بار جراحی متاسفانه دچار مرگ مغزی شد.

وی افزود: خانواده این نوجوان در سخت‌ترین شرایط یک تصمیم خداپسندانه گرفتند و با رضایت آن‌ها بیمار را به تهران منتقل کردیم و چهار عضو بدن بیمار شامل قلب، کبد و دو کلیه به بیماران نیازمند پیوند عضو اهداء شد و به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید.
متین یادآوری کرد: مراسم خاکسپاری نوجوان ایثارگر محمدامین شهبازی امروز با حضور پرشور مردم نهاوند در آستانه تولد ۱۴ سالگی آن مرحوم در قطعه ایثارگران باغ بهشت شهر نهاوند برگزار شد.
وی ضمن تسلیت و تقدیر از اقدام ایثارگرانه و انسان‌دوستانه خانواده مرحوم محمدامین شهبازی، تاکید کرد: غم از دست دادن عزیزان بسیار سخت و جانکاه بوده اما اهدای اعضا به بیماران نیازمند معامله معنوی با خداوند متعال است و این‌گونه اقدامات از ایثار و فداکاری مکتب اهل بیت علیه‌السلام و آموزه‌های دینی سرچشمه می‌گیرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند با بیان اینکه بر اساس فرموده خداوند در قرآن کریم نجات و جان بخشیدن یک انسان در واقع جان بخشیدن به تمامی انسان‌هاست، خاطرنشان کرد: با اهداء اعضای فرد مرگ مغزی به بیماران نیازمند، نامش در اذهان جامعه به نیکی ماندگار خواهد ماند. 
متین در خاتمه گفت: امیدواریم بیش از گذشته شاهد ترویج و رواج فرهنگ اهدای عضو در جامعه باشیم و تا از این طریق بتوانیم به بیماران نیازمند اهدای عضو کمک کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha