• سه‌شنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400111914848
  • خبرنگار : 50046

مدیر کل بنیاد مسکن استان خبر داد:

افتتاح ۱۲۰۰ واحد مسکن در خراسان شمالی طی چند روز آینده

افتتاح ۱۲۰۰ واحد مسکن در خراسان شمالی طی چند روز آینده

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل بنیاد مسکن خراسان شمالی از افتتاح ۱۲۰۰ واحد مسکن در این استان طی چند روز آینده خبر داد.

محمدی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: در مجموع  ۶۵ میلیارد تومان اعتبار برای  پروژههای طرح های هادی و مسکن روستایی تخصیص یافته است  و این طرح ها  دو هزار و ۶۵ نفر اشتغال ایجاد کرده و ۹ هزار و ۹۳۵ نفر نیز این طرح ها بهره خواهند برد.

وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن اولین نهاد عمرانی بعد از پیروزی انقلاب به دستور امام خمینی(ره)تاسیس شد، گفت: اجرا و تهیه طرح های هادی و بازسازی مسکن های آسیب دیده از وظایف این نهاد است .

محمدی افزود: ۶۱ هزار و ۷۷۰ واحد مسکن روستایی در روستاهای استان مقاوم سازی شده است که در بخش مسکن روستایی در مجموع صد هزار و ۲۲۱ مسکن روستایی وجود دارد که ۶۱ درصد از این واحدهای مسکونی مقاوم سازی شده اند.

وی با بیان اینکه تا سال ۱۴۱۰ باید ۱۰۰ درصد مسکن های روستایی در استان مقاوم سازی شوند، ادامه داد: امسال تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی برای ساخت مسکن داشتیم که برای سال آینده این مبلغ پیش بینی می شود که  به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش  یابد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حوزه مسکن روستایی با توجه به حوادث طبیعی رخ داده در استان طی سه سال اخیر پرداخت ۲۷۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض انجام گرفته است.

وی گفت: اراضی که سالانه به روستاییان و یا گروه های هدف مانند خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و خانواده های شهدا واگذار می شود  باید در طول   ۱۸ ماه پروانه گرفته شود و در طول سه سال نیز در زمین های واگذاری شده مسکن ساخته شود .

محمدی با اشاره به اینکه در حوزه مسکن روستایی ۷۲۲ روستا بالای ۲۰ خانوار وجود دارد،اظهارکرد: اجرای طرح های هادی برای تمامی ۷۲۲ روستا در استان انجام گرفته است ‌.

مدیر کل بنیاد مسکن خراسان شمالی با اشاره به اینکه  امسال ۹ طرح هادی را افتتاح کرده ایم  گفت: اعتبارات هزینه شده برای این ۹ روستا  پنج میلیارد و میلیون۲۰۰  تومان بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha