• سه‌شنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400111914519
  • خبرنگار : 71588

رایزنی بغداد و اربیل درباره همکاری ارتش عراق و پیشمرگ‌ها

رایزنی بغداد و اربیل درباره همکاری ارتش عراق و پیشمرگ‌ها

هیأتی عالی رتبه از وزارت دفاع عراق در جریان دیدار با معاون وزارت پیشمرگ آخرین تحولات در خصوص کمک‌ها و هماهنگی بین ارتش و پیشمرگ، راه‌های مقابله با تروریست‌های داعش و حل مشکلات اداری و فنی بین دو طرف را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شفق نیوز، دفتر رسانه‌ای وزارت پیشمرگ با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، سربست لزکین، معاون وزارت پیشمرگ با جبار ثجیل مطلق الحیدری، دبیرکل وزارت دفاع عراق، قیس محمد العامری، مدیرکل بودجه و برنامه‌ها و طلال جارو، معاون مدیرکل تسلیحات و تجهیزات وزارت دفاع عراق دیدار کرد.

در این نشست که جبار یاور منده، دبیرکل وزارت پیشمرگ، جمال محمد، رئیس ستاد، مشاور عالی نظامی و مدیر هماهنگی و ارتباطات نیز حضور داشتند، آخرین تحولات در خصوص کمک‌ها و هماهنگی بین ارتش عراق و نیروهای پیشمرگ، چگونگی مقابله با تروریست‌های داعش و حل مشکلات اداری و فنی بین دو طرف مورد بررسی قرار گرفت.

معاون وزارت پیشمرگ تاکید کرد: امیدواریم پیوندهای روابط بین دو طرف بیشتر تقویت شود زیرا که پیشمرگ مسئولیت حفاظت از مناطق بسیار وسیعی را برای حفظ جان اهالی آن از تروریست‌های داعش برعهده دارد.

وی همچنین بر لزوم حمایت لازم و همکاری مشترک با ارتش عراق تاکید کرد.

حاضران در این نشست به بررسی مشکلات موجود در خصوص ایجاد دو تیپ مشترک بین نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق و فعال سازی تعداد زیادی از مراکز هماهنگی مشترک پرداختند.

در پایان این نشست پیشنهاد شد نماینده‌ای از وزارت دفاع عراق در وزارت پیشمرگ با هدف «تسهیل معاملات و دفاتر رسمی» تعیین شود و همچنین قرار شد «کمیته‌های مشترک بین دو طرف» به درخواست دفتر هماهنگی امنیتی آمریکا فعال شوند.

وزارت دفاع و وزارت پیشمرگ، مراکز هماهنگی مشترکی را جهت هماهنگی تلاش‌ها برای مبارزه با باقیمانده‌های اعضای گروه تروریستی داعش تشکیل داده بودند.

دو طرف همچنین در حال تلاش برای تشکیل دو تیپ مشترک جهت استقرار آنها در مناطق مورد نزاع هستند که کانون فعالیت عناصر داعش است.

اواخر سال ۲۰۱۷، عراق پس از بیرون راندن داعش از همه شهرهای اصلی که در سال ۲۰۱۴ تصرف کردند، پیروزی خود را بر این گروه تروریستی اعلام کرد.

از آن زمان، حملات داعش در شهرها به میزان قابل توجهی کاهش یافت، اما نیروهای عراقی هنوز در مناطق کوهستانی و بیابانی در جستجوی بقایای داعش هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha