• سه‌شنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400111914456
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

معاون آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

نظارت بر مهدکودک‌ها حتی در دوران کرونا تعطیل نشد

نظارت بر مهدکودک‌ها حتی در دوران کرونا تعطیل نشد

ایسنا/خراسان جنوبی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: از آن‌جایی که نیروی انسانی به عنوان سرمایه‌های انسانی به شمار می‌روند، مجدانه تاکید داریم نیروی انسانی که در حوزه‌های آموزشی از جمله مهدکودک‌ها مستقر هستند، آگاهی کامل و توانمندی‌های لازم در این زمینه را دارا باشند؛ ما نیز همچنان روند نظارت بر اماکن آموزشی را دنبال می‌کنیم.

محمد زمانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اگر قرار باشد یک سیستم و بهره‌برداری آموزشی خوبی داشته باشیم باید به نظارت، ارزیابی و بازخورد که سه رکن اساسی در انجام این فرآیند مهم است را توجه کنیم‌؛ نظارت دقیق مبتنی بر استانداردهای لازم به مدارس و مراکز آموزشی سبب می‌شود کیفیت آموزش بهتر و آموزش سازنده تر باشد.

وی تصریح کرد: انتظار داریم برای تاسیس هر مکان آموزشی به خصوص مهدکودک‌ها، تاییدیه و مجوزهای لازمه از سازمان‌های مربوطه صادر شود و خدمات دهی به بهترین نحوه خود صورت گیرد.

زمانی افزود: از آن‌جایی که نیروی انسانی به عنوان سرمایه‌های انسانی به شمار می‌روند، مجدانه تاکید داریم نیروی انسانی که در حوزه‌های آموزشی از جمله مهدکودک‌ها مستقر هستند، آگاهی کامل و توانمندی‌های لازم در این زمینه را دارا باشند؛ ما نیز همچنان روند نظارت بر اماکن آموزشی را دنبال می‌کنیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: با شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، تعداد نو آموزان در شرایط کم خطر به ۱۵۰۰ نفر کاهش یافته و ۹۳۱ نو آموز دختر و پسر در مهد کودک‌های روستایی حاضر شده بودند.

زمانی اظهار کرد: تمامی مجوزها از قبیل موافقت اصولی پروانه فعالیت، پروانه مسئول فنی، مهلت بازگشایی و راه اندازی مجدد که پیش از این در بهزیستی صادر می‌شد تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ معتبر است و در صورت اتمام مدت اعتبار در تاریخ مذکور نیازی به تمدید مجدد ندارد.

وی با اشاره به اینکه رشد فکری کودکان از ۳ سالگی شروع شده و عمده فعالیت آن‌ها به صورت بازی‌های کودکانه است، اظهار کرد: در پیش دبستانی بازی و آموزش توامان است که نقش بسزایی در اعتماد به نفس آن‌ها دارد؛ هرچند حضور نوآموزان در پایه پیش دبستانی الزامی نیست، اما در صورت عدم حضور امکان دارد کودک در دوران دبستان با مشکلات عاطفی و روانی مواجه شود.

زمانی ادامه داد: پرورش مهارت‌های جسمی - حرکتی -ذهنی، انس با قرآن، پرورش ذوق هنری و زیبا شناختی، آشنایی با محیط زیست و علاقه به طبیعت از جمله توانمندی‌هایی است که نوآموزان آن را فرا می‌گیرند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برخی والدین اهمیت پیش دبستانی را نادیده می‌گیرند، بیان کرد: این آموزش‌ها می‌تواند زمینه ساز آموزش سال های بعدی باشد و نباید حتی در دوران کرونا نادیده گرفته شود؛ به خصوص در شرایطی که بستر آموزش مجازی برای نوآموزان نیز فراهم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha