• دوشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400111813627
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

بستری ۱۱ مادر باردار و ۲۵ کودک مبتلا به کرونا در کاشان

بستری ۱۱ مادر باردار و ۲۵ کودک مبتلا به کرونا در کاشان

ایسنا/اصفهان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان تعداد کل بیماران بستری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان را ۲۴۷ نفر اعلام کرد و گفت: ۱۱ مادر باردار و ۲۵ کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های شهرستان بستری هستند.

کوروش ساکی، در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا که صبح امروز (دوشنبه، ۱۸ بهمن‌ماه) برگزار شد، گزارشی از وضعیت شهرستان کاشان و آران و بیدگل ارائه و اظهار کرد: در حال حاضر تعداد بیماران جدید کرونا مثبت در شهرستان ۴۰۸ نفر و تعداد بیماران بستری جدید ۶۰ نفر و فوتی‌ها ۲ نفر است.

وی تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه را ۳۰ نفر اعلام کرد و افزود: تعداد کل بیماران بستری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان ۲۴۷ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادامه داد: در حال حاضر ۱۱ مادر باردار و ۲۵ کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های شهرستان بستری هستند.

وی با بیان اینکه ۴۲ درصد از بیماران کرونایی در شهرستان مرد و ۵۸ درصد زن هستند، گفت: در بهمن‌ماه حدود ۷۰ درصد از تست‌های کرونا در شهرستان مثبت بوده، درحالی که در دی ۱۴ درصد از تست‌ها مثبت بود. در مردادماه که پیک سویه دلتا را داشتیم، ۴۶ درصد از تست‌ها مثبت بود.

ساکی از رشد ۴۰ درصدی تست‌های کرونا در مقایسه با هفته‌های قبل خبر داد و گفت: میزان مراجعه به کلینیک‌های تنفسی در شهرستان نسبت به هفته قبا ۱۱ درصد افزایش داشته است.  همچنین تعداد سی تی اسکن ۴۱ درصد افزایش داشته و میزان بسترهای موجود نسبت به هفته ۲۸ درصد افزایش داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در مورد پوشش واکسیناسیون در این شهرستان گفت: هم اکنون در جمعیت بالای ۱۲ سال در شهرهای کاشان و آران و بیدگل ۸۴ درصد نوبت اول، ۷۶ درصد نوبت دوم و ۲۶ درصد نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

فرماندار کاشان نیز با اشاره به افزایش تعداد بیماران بستری در شهرستان، گفت: باتوجه به موقعیت شهرستان کاشان و نزدیکی به قم به عنوان یکی از مراکز شیوع کرونا و نیز بار مضاعفی که از طرف شهرهای نزدیک وارد می‌شود، کاشان شرایط خاصی دارد، ضمن اینکه در شهرستان تجمعات مذهبی بالا است و نگرانی وجود دارد که روند ابتلا به بیماری افزایش یابد.

وی با تأکید بر اینکه ما تابع مصوبات ستاد کرونای استان هستیم، اظهار امیدواری کرد: در مورد وضعیت کاشان که بالاتر از قرمز و تیره است تصمیمات ویژه‌ای گرفته شود.

به گزارش ایسنا، فرماندار کاشان با اشاره به ۲۴۷ بیمار بستری در کاشان، گفت: در استان حدود ۷۰۰ بستری هستند که نشان می‌دهد در کاشان تعداد بستری بسیار زیاد است، درحالی که امکانات و تجهیزات شهرستان جوابگوی مدیریت بیماری نخواهد بود، اما با همکاری همه دستگاه‌ها اجازه نمی‌دهیم مردم معطل بمانند و رسیدگی به بیماران انجام خواهد شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha