• یکشنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۰
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1400111713194
  • خبرنگار : 71429

چرا «رکنا»توقیف شد؟

چرا «رکنا»توقیف شد؟

هیات نظارت بر مطبوعات اعلام کرد: در پاسخ به مطالبات به حق مردمی برای جلوگیری از انتشار تصاویر خشونت‌آمیز و مغایر با سلامت روانی جامعه، پایگاه خبری "رکنا" توقیف شد.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه،  طبق گزارش سامانه جامع رسانه های کشور، در جلسه فوق العاده مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷ هیات نظارت بر مطبوعات، اقدام پایگاه خبری «رکنا» در انتشار مطلبی با عنوان «قتل عروس ۱۷ ساله توسط شوهرش در اهواز» در محتوای تولیدی مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۶ آن پایگاه خبری، مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد به دلیل اشاعه منکر و انتشار تصاویر خلاف عفت عمومی که باعث جریحه دار شدن احساسات و افکار عمومی شده است و در پاسخ به مطالبات بحق مردمی برای برخورد با منتشر کنندگان چنین صحنه‌های رعب آور و خشونت‌آمیزی که فضای جامعه را ناامن جلوه می‌دهد؛ به استناد بند ۲ ماده ۶ و تبصره ماده ۱۲ قانون مطبوعات، پایگاه خبری "رکنا" توقیف شود.

همچنین مقرر شد برای رسیدگی به تخلف، مراتب به مرجع قضایی ارجاع شود.

به زودی اطلاعیه هیات نظارت بر مطبوعات درخصوص این رای منتشر خواهد شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۷ ۱۶:۳۸

این "مطالبات بحق مردمی" منو کشته... اخه شما نماینده کدوم مردمید؟ کدوم مردم اینو از شما مطالبه کرده؟!

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۷ ۱۷:۲۴

شما یک نفر «مردم» نیستی بزرگوار. خیلی ها به این نوع محتوا معترضن. انتشار محتوای خشن و رعب آور در همه رسانه‌های جهان (از جمله شبکه های اجتماعی معروف) جز موارد ممنوعه هست و اگر اون پست رو ریپورت کنید بلافاصله با طرف برخورد میشه. ایسنای عزیز این کامنت من رو هم منتشر نکن، مثل همیشه.

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۷ ۱۷:۱۶

خوب خدا را شکر رکنا تعطیل شد و دیگه عفت عمومی خدشه دار نمیشه و همه چی گل و بلبل شد فقط این رکنا دروغ مینوشت که اونم حل شد تمام مشکلات جامه همین رکنا بود حل شد

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۷ ۱۷:۲۹

چه ربطی داره، جلوی کار غلط رو باید گرفت، چه باهاش دنیا گلستان بشه چه نشه. من میام خونه تو دزدی، تو ام از من شکایت نکن، با گرفتن من که مشکلات مملکت حل نمیشه! انتشار کلیپ های خشن و بدون پرده برای جذب کلیک و خواننده کار درستیه به نظرت؟

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۷ ۲۰:۰۱

اعدام در ملا عام هم حتما لالایی ننه قمره که ولش بابا

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۱۸ ۰۰:۰۴

من که یادم نمیاد در این مورد چیزی مطالبه کرده باشم