• شنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۰:۱۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400111612406
  • خبرنگار : 50188

سرمایه‌گذاری 5 هزار میلیارد تومانی در حوزه آب و فاضلاب استان کرمان

سرمایه‌گذاری 5 هزار میلیارد تومانی در حوزه آب و فاضلاب استان کرمان

ایسنا/کرمان مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمان گفت: بیش از 5 هزار میلیارد تومان پروژه در سطح شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در حال به ثمر رسیدن است که به اندازه تمام کشور سرمایه‌گذاری‌ها و مشارکت‌های مردمی در نقاط مختلف استان کرمان در آب و فاضلاب استان رقم خورده که هیچکدام از این مبالغ دولتی نیست.

به گزارش ایسنا، محمد طاهری عصر امروز 16 بهمن در بازدید استاندار کرمان از تصفیه خانه شهر رفسنجان اظهار کرد: شهر رفسنجان از شهرهایی است که متاسفانه در بحث کمی و کیفی دچار جالش آب است، در بخش کمی بخش جزئی از آب این شهرستان از شهرستان دیگری وارد این شهر می شود و 70 درصد دیگر از چاههای این شهرستان تامین می شود.

وی بیان کرد: آب این شهرستان دچار افت کیفیت شده و از سال 1394 مطالعاتی انجام و سال 1395 با مشارکت سرمایه گذار و بخش خصوصی قرارداد سرمایه گذاری بسته شد و در 20 نقطه شهر رفسنجان پروژه ای بهره برداری شد و 20 دستگاه تصفیه خانه آب بصورت نقطه ای گذاشته شد.

وی افزود: آبی که در این دستگاهها تصفیه می شود از آبهای بسته بندی بازار نیز به مراتب بالاتر است. قیمت این آب هر لیتر 135 تومان است و بصورت کارتی و آنلاین کار می کند. آب این دستگاه کیفیت بسیار بالایی دارد اما به دلایل مختلف مورد استقبال مردم قرار نگرفت و نظرسنجی های ما نیز این را نشان داد.

طاهری ادامه داد: نهایتا به این نتیجه رسیدیم که دولت در این شهرستان تصفیه خانه کامل احداث کند اما در توان دولت نبود و همه مسئولین شهرستان دست به دست هم دادند بویژه مجموعه صنایع مس کمک کردند و مطالعات یک تصغیه خانه جامع و کامل انجام شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمان عنوان کرد: برای جانمایی این تصفیه خانه نقطه ای را در نظر گرفتیم که چاههای موجود شهرستان رفسنجان را پوشش دهد و هم خط انتقال خلیج فارس در این مسیر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در سال 1399 مناقصه اول به نتیجه نرسید و در اواخر این سال مناقصه دوم برگزار و قراردادی را شرکت مس با پیمانکار منعقد کرد که در شبانه روز 80 هزار مترمکعب آب را تصفیه کنند و قرارداد منعقد و پروژه در حال کار است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمان پیشرفت پروژه را بسیار مطلوب خواند و گفت: همچنین پروژه مخزن 15 هزار مترمکعبی آب رفسنجان که 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد به همراه 8 کیلومتر خط انتقال با اعتبار 50 میلیارد تومان تا چهار ماه آینده به بهره برداری می رسد.

طاهری خاطرنشان کرد: بیش از 5 هزار میلیارد تومان پروژه در سطح شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در حال به ثمر رسیدن است که به اندازه تمام کشور سرمایه گذاری ها و مشارکت های مردمی در نقاط مختلف استان کرمان در آب و فاضلاب استان رقم خورده که هیچکدام از این مبالغ دولتی نیست.

طاهری با بیان اینکه اتفاق مبارکی در حوزه آب و فاضلاب استان کرمان در حال رقم خوردن است، یادآور شد: امیدوارم با دعای خیر مردم نجیب استان کرمان بویژه رفسنجان این پروژه تصفیه خانه رفسنجان را بهره برداری کنیم تا مردم از آبی پایدار و سالم برخوردار شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha