• شنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۸:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400111612362
  • خبرنگار : 50451

تبیین جایگاه امامت از ویژگی های بارز امام هادی (ع)

تبیین جایگاه امامت از ویژگی های بارز امام هادی (ع)

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی یکی از ویژگی های بارز امام هادی علیه السلام را مسئله تبیین جایگاه امامت عنوان کرد.

حمید رفیعی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های بارز امام هادی علیه السلام مسئله تبیین جایگاه امامت است، بیان کرد: یکی از عللی که امام هادی علیه السلام به مسئله امامت می پردازند، نزدیک شدن به دوران غیبت صغری و غیبت کبری است.

وی افزود: امام هادی علیه السلام در منش، رفتار ، گفتار و احادیث نسبت به تبیین و تطبیق مسئله امامت اهتمام ویژه‌ای داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه در دوران غیبت وظایفی برعهده مردم است، ادامه داد: در روایتی امام هادی (ع) وظایف برای مردم در دوران غیبت مشخص می‌کند که اگر امام زمان(عج) حضور فیزیکی نداشت نیز باید پیرو راه ایشان باشیم.

وی با اشاره به سبک زندگی امام هادی (ع) که ساده زیست و اجتماعی بودن است، اظهار کرد: پیرو راه امام بودن به معنای دنبال کردن فیزیکی و مادی نیست بلکه پیرو معنوی خط و راه امام بودن ملاک است.

رفیعی در خصوص ساده زیستی و سبک زندگی اولیا خدا، گفت: اگر فردی بخواهد در مسیر امام قدم بردارد باید از پابندهای دنیوی رهایی یابد که یکی از آن ها، تجملات و تعلقات آن است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، ادامه داد: امروزه هرچه بیشتر درگیر تجمل گرایی و تعلقات دنیوی شویم امکان حرکت به سمت امام محدود می‌شود و گاها از حرکت در مسیر امام زمانمان باز خواهیم ماند.

این مقام مسئول در خصوص اسوه قرار دادن زندگی ائمه اطهار، اظهار کرد: زندگی و فرامین امامان ما ناظر بر این نکته است که ما بتوانیم از هر فرصتی برای رسیدن به امام عصر استفاده و باعدم تعلق و توجه به مادیات و تجملات دنیوی و انتخاب زندگی ساده بتوانیم در مسیر اهل بیت (ع) گام برداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha