• جمعه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۳:۱۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400111511550
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان عنوان کرد

پیش بینی رشد ۲۰۰ درصدی پذیرش سینماهای گیلان در جشنواره فجر

پیش بینی رشد ۲۰۰ درصدی پذیرش سینماهای گیلان در جشنواره فجر

ایسنا/گیلان مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، از عدم افزایش نرخ بلیط های جشنواره فلم فجر در استان خبر داد و گفت: آماده استقبال از نخبگان و علاقمندان هنر سینما در رشت هستیم و پیش بینی رشد ۲۰۰ درصدی پذیرش شده است.

رضا ثقتی در آیین افتتاحیه اکران همزمان جشنواره فیلم فجر که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با بیان اینکه امسال برای نخستین بار دو نقطه از شهر رشت آماده اکران فیلم های سودای سیمرغ است، اظهار کرد: بر خلاف سال های گذشته که تنها بخشی از فیلم های جشنواره در استان های به روی پرده می رفت، امسال ۹۰ درصد فیلم ها در رشت به نمایش گذاشته می شود.

وی با بیان اینکه از ۱۵ لغایت ۲۲ بهمن فیلم های جشنواره فجر در سینما ۲۲ بهمن و تالار مرکزی رشت اکران می شود، تصریح کرد: به گونه ای برنامه ریزی شد تا تداخلی بین فیلم ها ایجاد نشود و افراد بتوانند کلیه فیلم ها را ببینند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، از عدم افزایش نرخ بلیط های جشنواره فلم فجر در استان خبر داد و گفت: آماده استقبال از نخبگان و علاقمندان هنر سینما در رشت هستیم و پیش بینی رشد ۲۰۰ درصدی پذیرش شده است.

ثقتی، رشت را یکی از پیشگامان تاسیس سینماهای فاخر کشور دانست و عنوان کرد: متاسفانه وضعیت سینماهای استان خوب نیست و اکثرا تعطیل هستند. در شهر رشت فقط یک سینما در حال پوشش فیلم ها بوده و سینماهای شهرستان ها یکی پس از دیگری تعطیل می شوند.

وی تعطیلی سینما را مربوط به سیاست های دولتی ندانست و یادآور شد: این واقعیت تلخ است که با گذشت سال ها مالکان اصلی سینماها به رحمت خدا رفته اند و وراث علاقه ای به اداره سینما ندارند و لذا در حال حاضر تنها پنج سینمای فعال در استان داریم.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با اشاره به رویکرد جدید این اداره کل در تعامل با هنرمندان، خاطرنشان کرد: به زودی از مالکان تک تک سینماهای استان دعوت خواهیم کرد و درباره وضعیت فعالیت سینماها با آنان گفت وگو می کنیم، زیرا گیلان مهد هنر سینماست.

وی با بیان اینکه انجمن سینمای جوان در پنج شهر رشت، تالش، انزلی، رودبار و لاهیجان فعالیت می کند، گفت: خوشبختانه دفاتر انجمن سینمای جوان توانسته بخشی از خلاءها را در حوزه اکران خصوصی و آموزش جبران کند.

ثقتی، با اشاره به سهمیه زیاد گیلان در اکران روزانه فیلم های جشنواره فجر، عنوان کرد: روزانه در سه سانس اکران داریم و امیدواریم اختتامیه باشکوهی را نیز برگزار کنیم.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از کتاب «صد فیلم؛ صد عکس» تالیف بهنام بروجردی و محصول حوزه هنری گیلان رونمایی شد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha