• جمعه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1400111511349
  • خبرنگار : 50136

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

با اراذل و اوباش مقتدرانه برخورد شود

با اراذل و اوباش مقتدرانه برخورد شود

ایسنا/آذربایجان غربی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: غیرت دینی باید در جامعه تقویت شود.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی امروز ۱۵ بهمن ماه در خطبه های نمازجمعه ارومیه غیرت دینی را ازجمله آداب دینی و اسلامی مورد سفارش ائمه عنوان کرد و گفت: مومن نسبت به احکام الهی و دستورات دینی باید احساس مسئولیت کند اگر به ساحت دین و احکام دین توهین شد افراد غیرتمند مسیولانه برخورد کنند.

وی وجود غیرت دینی را در جامعه ضروری دانست و بر لزوم تقویت این امر مقدس تاکید کرد و گفت: اگر غیرت دینی در جامعه ساری باشد ظالم نمی تواند حکومت کند. 

امام جمعه ارومیه بابیان اینکه غیرت دینی باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد،یادآورشد:  در ۸ سال دفاع مقدس غیرت دینی جوانان باعث شد با حضور در جبهه از کیان مردم حفاظت کنند و دشمنان را از خاک کشور بیرون کنند.

وی گفت: بعد از پیروزی انقلاب، مقاومت مردم در برابر فتنه دشمنان و مقابله با آن مصداق غیرت دینی است.

نماینده ولی فقیه در استان ترویج بی عفتی و بی حجابی دشمنان در فضای مجازی را نمونه ای برای ازبین بردن غیرت دینی بین مردم جامعه دانست و یادآور شد: دشمنان انقلاب باتمام توان در تلاشند، حساسیت نسبت به احکام دین، حساسیت نسبت به کشور و غیرت دینی را کمرنگ کرده و یا از بین ببرند.  
 
وی با بیان اینکه مسلمان باید غیور باشد، گفت: مورد هجمه قرار گرفتن ناموس جامعه ایجاب می کند با این امر مقابله شود. 

حجت الاسلام قریشی بااشاره به عظمت ماه رجب خاطر نشان کرد: این ماه را فرصتی دانست که خود را برای ماه رمضان آماده کرد. 

وی اعتکاف را امر دینی مهمی دانست و گفت: چنانچه شرایط کرونا اجازه دهد امسال مراسم اعتکاف برگزار می شود. 

وی بااشاره به شهادت مامور نیروی انتظامی توسط اوباش تصریح کرد: عزم جدی ایجاد شود اراذل و اوباش ازبین برود، وقتی اراذل جرات می کنند پلیس را به شهادت برسانند یعنی به طور کامل با این اراذل برخورد نشده است. نباید اجازه داد این اراذل در شهر جولان دهند و بین مردم رعب و وحشت ایجاد کند. با اراذل و اوباش برخورد جدی و نقتدرانه ای انجام شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بااشاره به لزوم حمایت از فعالان اقتصادی و تولید کنندگان افزود: مسئولان باید قاچاق را کنترل کنند و عرصه را برای تولید کنندگان فراهم کنند تا رشد اقتصادی را شاهد باشیم. 

حجت الاسلام قریشی با انتقاد به افزایش قیمت خودرو و کاهش کیفیت آن اظهار کرد: مردم به جد از این شرایط ناراضی هستند ضروری است رییس جمهور به این موضوع ورود کنند.

وی ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب و ایام الله دهه فجر گفت: پیش از انقلاب، در ایران استقلالی در هیچ کدام از حوزه ها وجود نداشت و بیگانگان بر کشور تسلط داشتند. اما پیروزی انقلاب محاسبات جهانی را بهم زد و ایران به عنوان قدرت منطقه ظهور کرد. 

امام جمعه ارومیه اظهار کرد: امپراطوری رسانه ای غرب بدنبال نشر ناامیدی در جامعه است و تمامی دستاوردهای انقلاب در تمامی جنبه ها را می خواهد کمرنگ کند که ضروری است تمامی دستاوردهای انقلاب تبیین شود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha