• جمعه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400111511209
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

در حاشیه برگزاری هجدهمین یادواره شهدای محله ابوذر زاهدان انجام شد؛

رونمایی از تمثال شهدا و نامگذاری معابر محله ابوذر زاهدان به نام شهدای این محله

رونمایی از تمثال شهدا و نامگذاری معابر محله ابوذر زاهدان به نام شهدای این محله

ایسنا/سیستان و بلوچستان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، هجدهمین یادواره شهدای محله ابوذرزاهدان برگزار شد.

به گزارش ایسنا _ در این مراسم دکتر حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهدا تجلی امنیت، عزت و اقتدار در نظام و انقلاب شده‌اند و مایه افتخار و مباهات مردم ایران هستند.

وی با اشاره به اینکه امنیت امروز ایران به برکت خون شهدا است، افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند که «فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست» وظیفه اصلی امروز ما اهمیت دادن به این فضیلت بزرگ است.

دکتر شهریاری با تاکید بر ضرورت تبیین سیره شهیدان برای جوانان‌ و نوجوانانی که دوران جنگ‌ و جبهه را درک نکردند،ادامه داد: سیره شهدا گنجینه ارزشمندی برای بالندگی نسل جوان است و این گنجینه ارزشمند و هدایتگر تأثیر بسزایی در نقش‌آفرینی نسل جوان در عرصه‌های نیاز جامعه به میهن اسلامی دارد.

مداحی، اجرای سرود و تجلیل از خانواده های شهدای  این محله،رونمایی از تمثال شهدا،اهدای سند درخت به نام شهدا،نامگذاری معابر محله ابوذر به نام شهدای این محله و برپایی نمایشگاه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

هجدهمین یادواره ۶۹ شهید محله ابوذر با حضور خانواده معظم شهدا ، دکتر حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ،بامری معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار ،مدیران کل و روسای ادارات و نهادهاو اقشار مختلف مردم با رعایت شیوه نامه بهداشتی شامگاه پنج شنبه ۱۴ بهمن ماه در مسجدابوذر غفاری زاهدان برگزار شد.

گفتنی است؛ محله مسجد ابوذر از کم برخودار ترین مناطق زاهدان  است که تقدیم ۶۹ شهید  سند افتخار غیور مردان این محله است که برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جانفشانی،  فداکاری و مقاومت کردند و به انقلاب اسلامی عزت بخشیدند.در حاشیه برگزاری هجدهمین یادواره شهدای محله ابوذرزاهدان انجام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha