• جمعه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400111511201
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

تاکید نماینده سازمان بهداشت جهانی بر اشتراک تجارب با دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان

تاکید نماینده سازمان بهداشت جهانی بر اشتراک تجارب با دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماینده سازمان بهداشت جهانی WHO در ایران با اعلام حمایت از ایده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مبنی بر راه اندازی مرکز پشتیبانی منطقه ای برنامه های بهداشت و درمان با همکاری سازمان جهانی بهداشت در سیستان و بلوچستان گفت: این مرکز قادر خواهد بود تا اقلام دارویی، تجهیزات، کیت های تشخیصی و امثال آن را در شرایط مناسب نگهداری نماید تا در زمان لازم به سرعت در سطح منطقه توزیع شود.

به گزارش ایسنا- دکتر سید جعفر حسین در نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: هم اکنون مشابه این مرکز در شهر دبی در کشور امارات متحده عربی با حمایت سازمان جهانی بهداشت فعال است که در زمان بحران کرونا تجربه و عملکرد موفقی برای توزیع سریع اقلام اهدایی بین المللی در  حدود صد کشور سطح دنیا داشت.

وی اظهار امیدواری کرد بعد از ارائه پروپوزال و پیشنهاد فنی ساخت و تجهیز این مرکز توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و کسب موافقت مقامات ذبربط، نمایندگی سازمان بهداشت جهانی برای راه اندازی این مرکز همکاری نماید.

دکتر جعفر حسین در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از جمهوری اسلامی ایران و نظام سلامت کشور گفت: مهاجران افغانستانی سال هاست که از خدمات عمدتا رایگان بهداشت و درمان در ایران و استان  سیستان و بلوچستان استفاده می کنند و سازمان بهداشت جهانی موافق ارائه  مستمر کمک های بین المللی و اختصاص تجهیزات و اقلام بهداشتی دارویی مورد نیاز  از منابع موجود  به حوزه بهداشت و درمان این استان است و در راستای  حمایت از تحقق این امر تلاش خواهد کرد.

دکتر سید جعفر حسین نقش سازمان بهداشت جهانی را در ایجاد  هماهنگی فعالیت های مرتبط با بخش سلامت در میان نهادهای مرتبط سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران را خاط نشان کرد و گفت: هماهنگی فعالیت نهادهایی از قبیل صندوق حمایت از کودکان ملل متحد ( unisef )،  صندوق جمعیت ملل متحد(unfpa)، برنامه جهانی غذا (WFP) و امثال آن در حوزه سلامت بر عهده سازمان بهداشت جهانی است و این نمایندگی از توان خود برای حمایت این واحدها از نظام بهداشت و درمان استان سیستان و بلوچستان استفاده خواهد کرد.

نماینده سازمان بهداشت جهانی همچنین بر اشتراک تجارب جهانی با دانشگاه های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان تاکید کرد و گفت: حضور متخصصین بین المللی و برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی مشترک  در سیستان و بلوچستان مفید و مثمر ثمر خواهد بود.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران در دیدار با رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز گفت:  در این سفر از اردوگاه  اتباع بیگانه استان نیز بازدید نمودم که خوشبختانه این اردوگاه ها از لحاظ بهداشتی از وضعیت قابل قبولی برخوردار بود.

دکتر سید جعفر حسین با بیان اینکه سیستان و بلوچستان کادر بهداشتی و درمانی توانمندی دارد که در شرایط سخت کارهای بسیار بزرگ و تاثیرگذار انجام داده‌اند گفت:  اقدامات ارزشمندی که در مرکز تحقیقات ارتقا سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام می شود می تواند نقش مهمی در حل مشکلات نظام بهداشت و درمان استان داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به بازدیدهایی که از مراکز درمانی صورت گرفته است گفت: راهکارهای مشارکت در تجهیز بخش‌های دیالیز بیمارستان‌های استان را پی گیری خواهم کرد.

نماینده سازمان بهداشت جهانی ادامه داد: یکی از مشکلات استان شما بالا بودن میزان تصادفات  و تلفات جاده ای است که باید برای این موضوع اقدامات پیشگیرانه جدی صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha