• پنجشنبه / ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۸:۴۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400111411027

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمان:

برخی آسیب‌ها به واحدهای تولیدی ناشی از مشکلات داخلی است

برخی آسیب‌ها به واحدهای تولیدی ناشی از مشکلات داخلی است

ایسنا/کرمان رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمان گفت: مشکلات زیادی در حوزه تولید وجود دارد اما گاهی آسیب تولید ناشی از مشکلات داخلی است به عنوان مثال تولید برق و گاز ما به دلیل قطعی‌ها منفی شد.

مهدی حسینی نژاد در همایش گرامیداشت روز صنعت و معدن و بزرگداشت هفته صنایع کوچک در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان ضمن تبریک دهه فجر بیان کرد: از همه کسانی که در عرصه اقتصادی در این شرایط فعالیت می‌کنند تشکر می‌کنم.

وی افزود: در استان در حوزه صنعت، معدن و تجارت توانستیم یک رشد ۱۰/۳ درصدی را تجربه کنیم. تلاش‌های دوستان در عرصه تولید اقتصاد کلان استان را به سمت صنعتی‌شدن می‌برد.
حسینی نژاد اضافه کرد: کشاورزی استان کرمان به دلیل کمبود منابع آبی به سمت صنعتی شدن رفته است؛ همچنین علت انتخاب دانشگاه به عنوان مکان این همایش تصمیم‌هایی برای پیوند صنعت و دانشگاه است.
وی تصریح کرد: سیاست خوبی که در حوزه اقتصاد مقاومتی اتفاق افتاد و مقام معظم رهبری چندین سال است بر آن تأکید دارند این است که سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اقتصادی مقاومتی (بیش از ۹۳ میلیارد تومان) انجام شده است.
وی ابراز کرد: اگر دولت کمک کند و تفویض اختیاری به استان داده شود می‌توان شرایط را بهتر کرد به خصوص در حوزه‌های مواد معدنی که کرمان به عنوان بهشت معادن شناخته می‌شود.
حسینی‌نژاد تصریح کرد: در استان کرمان سعی می‌شود سیاسیت معدن جایگزین سیاست نفت شود و منجر به این شده است که سی درصد از فعالیت‌های فولادی کشور در این استان اتفاق بیفتد و این یک پتانسیل جدیدی در حوزه صنعت و معدن رقم بخورد.
وی از وجود هزار و ۷۳۷ واحد تولیدی در استان خبر داد و گفت: بسیاری از واحدهای ما که رصد شده‌اند به عنوان واحدهای راکد، نیمه راکد یا در کال تولید اما دارای مشکل هستند.
وی با بیان اینکه علی‌رغم تمام سختی‌ها تولید ما رشد داشته است گفت: مشکلات زیادی در حوزه تولید وجود دارد اما گاهی آسیب تولید ناشی از مشکلات داخلی است به عنوان مثال تولید برق و گاز ما به دلیل قطعی‌ها منفی شد.
حسینی‌نژاد به کمبود نقدینگی در صنایع نیز اشاره کرد و گفت: باید فکری به حال این‌ها بشود؛ به عنوان مثال ما تبصره ۱۸ را برای تسهیل کار تصویب کردیم اما پایان سال عملیاتی می‌شود و نمی‌تواند رفع نیاز تأثیرگذاری داشته باشد.
وی با اشاره به کارگروه رفع موانع تولید توضیح داد: بیش از ۴۰ جلسه از این کارگروه به طور منظم تشکیل و واحدهای دچار مشکل شناسایی شدند.
وی ادامه داد: ۴۵ درصد مصوبات ما اجرایی شده، ۴۹ درصد در حال اجرا و ۶ درصد اجرا نشده است؛ همچنین به ۴۱۷ پرونده قضایی به کمک دادگستری رسیدگی شده که منجر به حفظ اشتغال ۱۵ هزار نفر شده است.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از واحدهای تولیدی نمونه استان کرمان تقدیر شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha