• سه‌شنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۸:۰۶
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1400111208678
  • خبرنگار : 50483

از خون سرخ بهمن سرسبز شد بهاران

از خون سرخ بهمن سرسبز شد بهاران

ایسنا/بوشهر بهمن را همه با نسیم پیروزی و بهار آن می‌شناسیم. این ماه که از راه می‌رسد، بوی خوش پیروزی و طعم دلنشین انقلاب را از کوچه‌ پس کوچه‌های تاریخ می‌توان استشمام کرد و چشید.

ما همان کودکان دیروزیم که دلخوش زنگ انقلاب به حیاط مدرسه می‌ریختیم و بانگ الله اکبر و سرود پیروزی را در هوای بهاری‌ترین ماه زمستان زمزمه می‌کردیم. حال هر کدام‌مان با خاطرات جشن‌های ناب و شیرینِ رقم زدن خاطرات این روزها، به استقبال قوی‌ترین انقلاب جهان می‌رویم.

برگ زرین انقلاب یادآور تاریخ پر مهرِ سراسر امید و همتِ مردمان پاک سرشتِ پارسی زبان است که ملت سراسر افتخار ایران را از خمودگی، بی‌هدفی و دنباله‌روی به ملتی پرتحرک، هدفدار و پرنشاط تبدیل کرده است.

ایران همان کشور تک‌تاز تاریخ که گرچه همواره بزرگ بوده است و نیک‌فرجام؛ ولی عظمت واقعی در تاریخ انقلاب سراسر امید و نورش بی‌همتاست. ملت ایران با وجود پستی‌ها و بلندی‌های تاریخ خود، با تجربه شیرین انقلاب اسلامی و با تکیه بر اراده و امید مردم خود، شکوه یک تاریخ را به همگان نشان داد.

بررسی شرایط قبل از انقلاب، پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب را روشن می‌کند. انقلابی که از آن به عنوان فصل جدید و بالنده تاریخ ایران نام برده می‌شود، تحت پرچم حکیم فرزانه، امام خمینی رحمة الله علیه، با تقدیم خون‌های پاک و جان‌های وارسته، پیام الهیِ شکفتن، پیروزی و رسیدن به اوج قله و پراکندن تخم همدلی و استقلال را به همراه داشت.

دبیر امور شهری و شهرداری‌های ستاد دهه فجر استان بوشهر در پیامی بیان کرد: ۱۲ بهمن ماه در سالنامه رسمی کشور، یادآور عظمت، اقتدار و حماسه ملتی است که در پی مجاهدت ها و مبارزه علیه جهل، استبداد، خودکامگی و وابستگی با پیروی قاطعانه از رهنمودهای معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) بذر امید و بیداری را در دل آزادی خواهان و عدالت طلبان خسته از ظلم و ستم در سراسر جهان بارور کردند.

هوشنگ رستم پور شهیدی افزود: ایام‌الله دهه مبارک فجر، یادآور رشادت‌، ازخودگذشتگی‌، همبستگی و ولایت پذیری و میثاق ملت ایران با امام راحل عظیم‌الشأن(ره) و مقتدای امت است که استقلال، آزادی، حاکمیت اسلام عزیز و استقرار نظام جمهوری اسلامی را برای این مرز و بوم به ارمغان آورد. ملت مسلمان و آزاده ایران در طول چهار دهه اخیر، با عبور از سختی‌ها و مشکلات متعدد در برابر ظلم و ستم مستکبران جهانی ایستاده است و در مسیر فتح قله های افتخار و عزت و پیشرفت قرار دارد. بی تردید این طریق نورانی و مقدس با پیروی از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم و با نگاه امیدوار به آینده استمرار خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، ما انقلاب اسلامی و دهه فجر را با جشن‌ها، سرودها، روزنامه‌ها، نمایش‌ها، مسابقات و تزیینات دست‌ساز آن روزهای کلاس‌های درس و مدرسه به یاد می‌آوریم. از انقلاب روسیه گرفته تا انقلاب شوروی و دیگر انقلاب‌های بزرگ دنیا، هیچ کدام از این انقلاب‌ها چه از لحاظ چگونگی به وجود آمدن و چه از لحاظ انگیزه، قابل مقایسه با انقلاب اسلامی ایران نیست.

انقلاب اکتبر روسیه در سال ۱۹۱۷ به خاطر قطع شدن نان در شهرهای اصلی آن مثل مسکو بود؛ ولی انقلاب سال ۵۷ بر اساس یک ایمان بود و بر  مبنای ارزش‌های دینی، اخلاقی و معنوی بود.

با وجود مردمی بودن انقلاب‌های بزرگی چون انقلاب فرانسه، اعتقاد و ایمان در نهاد این انقلاب مردمی نبود که نتیجه آن رهاشدن این انقلاب بود. حال آنکه انقلاب اسلامی در ایران با وجود مردمی بودن به دلیل پیکره و روح ایمانی خود، نه تنها از بین رفت که روز به روز بهتر و کاراتر شد.

انقلاب اسلامی با افق جهانی و سطح‌بندی‌های متفاوت سیاسی، معرفتی، اجتماعی، اقتصادی و با مفاهیم ولایت، معنویت و اخلاق اسلامی، عدالت طلبی و آزادی‌خواهی، دستاوردهای عظیمی را رقم زد.

در آستانه چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی، دستاوردهای انقلاب حقیقتا شگفت آور است.

این حادثه‌ مهم تاریخ بشریت در خدمت رسانی به زیرساخت‌هایی چون راه، آبرسانی، برق‌رسانی، گازرسانی، توسعه کشاورزی، توسعه صنعت، سطح علمی، اقتصادی، سیاسی، نظامی و دفاعی، فرهنگی و... مثال زدنی است‌.

همه دستاوردهای انقلاب اسلامی در کنار مسئله کارآمدی و موفقیت و تحقق اهداف این انقلاب، معنا می‌یابد.

مسلماً علم و فناوری یکی از مهم‌ترین مولفه‌های قدرت در هر کشوری محسوب می‌شود که پیشرفت و دستاوردها و نوآوری‌های این عرصه در عرصه‌های دیگری چون عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، نظامی و سیاسی نیز نقش‌آفرین است.

در واقع علم داشتن به منزله همان دست برتر داشتن است. در عرصه علم و دانش، رشد قابل توجهی در عرصه آموزش و پرورش رقم خورد تا جایی که تعداد مدارس کشور از ۴۷ هزار واحد قبل از انقلاب به بیش از ۱۹۴ هزار واحد و تعداد مراکز آموزش عالی و دانشگاهی از ۱۵ واحد دولتی در قبل از انقلاب به ۲ هزار و ۷۰۰ واحد دولتی و غیردولتی افزایش پیدا کرد.

همچنین تعداد ۱۷۵ هزار دانشجو در قبل از انقلاب به بیش از ۴ میلیون دانشجو بعد از انقلاب و میزان باسوادی از ۴۷ درصد به ۹۰ درصد رسید. تعداد اختراعات، مقالات و پژوهش‌های ملی و بین المللی نیز بعد از انقلاب افزایش قابل توجهی داشته است.

در عرصه نانو تکنولوژی، میکروالکترونیک، دانش هسته‌ای و... بسیار پیشرفت داشته‌ایم، به طوری که با تلاش در عرصه علم و فناوری در کنار ۵ کشور برتر دنیا به موفقیت در عرصه دستیابی به چرخه سوخت اتمی رسیدیم.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز کشور عزیزمان ایران به برکت خون شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، قله‌های بلند پیشرفت و تعالی را فتح کرده و انقلاب‌ اسلامی سرچشمه تحول و تعالی در منطقه گردیده و به الگویی موفق برای ملتهای آزاده در مسیر آزادی‌خواهی و احیای هویت اسلامی تبدیل شده است.

علی احمدی‌زاده اضافه کرد: ما در مجموعه جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی امروز پس از عبور غرور آفرین از دوران دفاع مقدس و سال های پس از آن، اعلام می داریم که با دستان پرتوان، چشمان تیزبین، جان برکف و دریادل تا پای جان برای دفاع از جایگاه ولایت، کیان و تمامیت ارضی ایران اسلامی در برابر زورگویان خواهیم ایستاد و دست متجاوزان را قبل از هرگونه اقدامی قطع و آن را عبرتی برای دیگر اندیشه های پلید قرار خواهیم داد.

وی بیان کرد: در سالگرد انقلاب اسلامی و فرارسیدن ۱۲ بهمن سالروز ورود تاریخی بنیان‌گذار کبیر و فقید انقلاب عظیم اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، و طول عمر باعزت برای مقام عظمای ولایت، ایام مبارک و فرخنده دهه فجر را به مردم ایران اسلامی به‌ویژه جامعه بزرگ شاهد و ایثارگر و مردم دلاور و همیشه درصحنه تبریک و شادباش عرض می‌نمایم و از پیشگاه حضرت احدیت سعادتمندی و توفیقات روزافزون را برای این ملت شریف و غیور خواستارم.

با وجود ناتوانمندی علمی در عرصه هوافضا در حال حاضر، ایران با ساخت ماهواره و فناوری پرتاب ماهواره و تکنولوژی ساخت ایستگاه دریافت تصاویر ماهواره‌ای با رتبه ۱۹ در حوزه هوافضا و مقام نخست کشورهای مسلمان و منطقه، حتی به پرتاب موجود زنده به فضا نیز دست یافته است.

در واقع ایران با کسب رتبه نخست تولید علم در بین کشورهای خاورمیانه و کسب مقام نخست در بین ۵۷ کشور اسلامی، با رشد علمی خود در سال ۲۰۱۴ به مقام چهارم در رشد علمی دست یافته است. این تنها بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در یکی از عرصه‌های پیشرفت، یعنی علمی بود که به مدد الهی و تلاش و ایمان، امام خمینی رحمه‌الله علیه و پس از ایشان، امام خامنه‌ای و مردم این سرزمین تاکنون رقم خورده است.

نماینده ولی فقیه در استان و استاندار بوشهر به مناسبت آغاز دهه فجر در پیامی مشترک آورده‌اند:

«ایام پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر یادآور دورانی است که روح و جان ملت ایران عزیز و کشورهای مستضعف جانی تازه گرفت، سرسپردگی و مزدوری شاه به آمریکا شیطان بزرگ و بی توجهی و تحقیر مردم از سوی رژیم شاهنشاهی رنگ باخت و کاخ های پوشالی استبداد فروریخت، دهه فجر فرصتی بس گرانبهاست تا ضمن پاسداست ارزشهای امام، شهدا و انقلاب، بار دیگر به فرامین رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و با یاد آوری خدمات ارزشمند انقلاب اسلامی به مردم، به برکت دولت قوی و مردمی ایران، بذر امید، کار، تلاش و جهاد را نیز در جامعه بکاریم.

نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حالی چهل و سومین سالگرد پیروزی خود را جشن می گیرد که دولت قوی و مردمی ایران با اقتدار کشور را در مسیر پیشرفت و اقتدار قرار داده و ادامه این مسیر نیازمند وحدت، همدلی و انسجام مردم و مسئولان است تا از این طریق اهداف نظام به ثمر نشسته و مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه ایران طعم این توفیقات را بچشند.

ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و شهدا، به نوبه خود فرارسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را محضر صاحب الامر و العصر و الزمان(عج)، مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) و مردم نجیب و ولایتمدار استان بوشهر تبریک عرض می نماییم.»

دهه مبارک فجر، ایام به ثمر رسیدن مجاهدت‌ها و جان‌فشانی‌های مردان وزنان آزاده ایران سرافراز و کلید گشاینده درهای فتح و پیروزی به روی ملت بزرگ ایران است که با رهبری پیامبرگونه امام خمینی (ره) «استقلال»، «آزادی» و «جمهوری اسلامی» را به ارمغان آورد.  

سرپرست فرمانداری دشتستان نیز در پیامی دهه فجر را تبریک و بیان کرد: چهل و سومین  بهار انقلاب اسلامی را در شرایطی آغاز می‌کنیم که جهانیان مبهوت قدرت، توان و اراده ایران و ایرانی هستند، در شرایطی که علی رغم فشارهای مختلف از تهدید، فشار اقتصادی و تحریم گرفته تا انواع جنگ‌های روانی و تلاش برای ناامید کردن مردم.

صادق بوستانی گفت: ملت غیور ایران تمام دستاویزهای دشمنان را با اراده پولادین خود به سخره گرفته و نشان می‌دهند دیار آرش کمانگیرها، رستم‌ها و تختی‌ها اکنون به دلاورانی از نوع سردار سلیمانی هایش می‌نازد و دلاوری و مردانگی همواره بر تارک و تاریخ این سرزمین ثبت شده و می‌درخشد.

وی عنوان کرد: اکنون در بهمن ۱۴۰۰مردم نشان می‌دهند در گام دوم انقلاب در راستای بیانات مقام معظم رهبری راهبرد قوی بودن را پیشه خود ساخته و همپای مسئولان دلسوزی که دغدغه مشکلات مردم را دارند جهت پیشرفت و اعتلای این سرزمین غیرت دلاورانه و همت قهرمانانه دارند.

سرپرست فرمانداری دشتستان در ادامه افزود: مسئولان را به خدمت صادقانه و تلاش وافر برای رفع مشکلات مردم دعوت می‌کنم تا ضمن تحقق رونق تولید پشتیبانی هاو موانع زدایی ها و درونزایی اقتصاد بتوانیم زمینه مشارکت مردم را درگام دوم انقلاب فراهم اورده، پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی را به دست منجی عالم بشریت مهدی موعود (ع)بسپاریم .  ان شا الله

یاد امام راحل، امام خمینی(ره) را گرامی می‌داریم و شادی روح پرفتوح و سراسر برکت، راسخ، پربصیرت و بی‌مانند ایشان، درود و صلوات می‌فرستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha