صادق ستاریفرد در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: امام راحل و مقام معظم رهبری همواره نسبت به وارداتی بودن آموزش و پرورش دغدغه داشتند و تحول در نظام تعلیم و تربیت در این سالها مورد بحث و بررسی زیادی قرار گرفته و بعد از انقلاب طرحهای تحولی زیادی از طرف وزارتخانه و چه از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و اجرا شده است.
وی اظهارکرد: در دهه ۹۰ با تصویب سند تحول بنیادین توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و دو سال بعد از آن با ابلاغ سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش توسط مقام معظم رهبری نقطه عطفی برای نظام تعلیم و تربیت ایجاد شد.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادی ریل گذار تربیت نسل سالم، صادق و انقلابی بوده و ۶ زیر نظام تحولی در آن ظرفیتی است که باید برای تحقق سند به کار گرفته شود. در ادوار گذشته برای این مهم تلاش شد اما به تعبیر رهبری معظم انقلاب با آنچه که باید باشد کاملا فاصله داریم استقرار و اجرای سند بنیادین و سیاستهای آن نیازمند عزم ملی و مشارکت همگانی است.
ستاری فرد تصریح کرد: ابتدا لازم است عزم راسخ در وجود همه ما وجود داشته باشد امروز آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تحقق این سند نیازمند استفاده از ظرفیت های مختلف من جمله نهاد خانواده است.اولویت اول و اصلی وزارت استقرار و اجرای این سند بوده که هم نیازمند کار جهادی و هم نیازمند جهاد تبیین هستیم.
وی ادامه داد: آنچه امروز مد نظر حضرت آقا بوده هم اجرای سند هم تبیین سند است که تبیین به کار و عزم جهادی در راستای استقرار نظام عادلانه آموزش و پرورش و کیفیت آن نیاز دارد.سند تحول به عنوان ریل اصلی و برنامه جدی وزارت از صدر تا کف مدرسه است اگر قرار است سند تحول بنیادین اجرا شود باید در خط مقدم نظام تعلیم و تربیت در مدرسه اجرایی گردد بر اساس یک تحلیل تحول در نظام آموزش و پرورش چند سطح دارد اول تحول در نیروی انسانی که محور تحول معلم است معلمی که در فرایند جذب باید در مسیر صحیح قرار گیرد و به همین منظور تقویت دانشگاه فرهنگیان اولویت اساسی وزارت آموزش و پرورش خواهد بود.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: توانمندسازی معلم و توجه به کرامت معلم که نقش پیامبرگونه خود را در جامعه و در مدرسه اجرا کند که طرج رتبه بندی یکی مشوقها بوده و سایر مشوق ها باید مورد توجه قرار گیرد.ساحت دیگر تحول نگاه به محتواست محتوا که مانند خون در کالبد بوده و هم باید به کیفیت و هم کمیت محتوا توجه داشته باشیم.
ستاری فرد تاکید کرد: ساحت دیگر تحول در فضا و تجهیزات است مدرسه کانون تحول و تربیت بوده و کانون پیشرفت هر محله و منطقه است که از طریق معلم و محتوا باید تحقق پیدا کند. مهمتر از چیز در بحث تجهیزات بهرهوری و بهرهمندی لازم است افزایش بهرهوری باید پیگیری جدی شود و هم آحاد مردم از فضاها و امکانات آموزش و پرورش عادلانه استفاده کنند.
وی تصریح کرد: پذیرفتنی نیست مدرسه تنها ۴ ساعت در روز باز باشد و زمان بیشتری نیز تعطیل که نمیتواند کانون پیشرفت محله شود مدرسه باید پویا بوده و از نظام بهره وری و بهره مندی بیشتر استفاده کنیم.
به گزارش ایسنا، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: ساحت دیگر تحول در ساختار اداری و مالی است امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند به مدیریت جوانان توانمند و انقلابی در آموزش و پرورش هستیم طبق آنچه که در بیانیه گام دوم هم آمده باید در این مسیر حرکت کرد در همین استان نیز در هر جا که به جوانان اعتماد شد خوش درخشیدند.
انتهای پیام
نظرات