• دوشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۹:۱۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400111108494
  • خبرنگار : 50006

فرمانده سپاه ناحیه اهر:

رسانه‌ها باید فرهنگ مطالبه‌گری را تقویت کنند

رسانه‌ها باید فرهنگ مطالبه‌گری را تقویت کنند

ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده سپاه ناحیه اهر گسترش فرهنگ مطالبه‌گری در جامعه را بسیار مهم عنوان کرد و از خبرنگاران و اصحاب رسانه درخواست کرد تا در راستای مطالبه‌گری به حق مردم و نشر اخبار واقعی تلاش کرده و در کنار انتقاد سازنده، پیشنهادات خود را نیز ارائه کنند.

سرهنگ پاسدار حسن سیفی در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دهه فجر یادآور نه گفتن مردم ایران به استکبار و استعمار جهانی است و روزی است که ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) استقلال خود را به جهان ثابت کردند.

وی افزود: با گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران اسلامی قدرتمندتر و باعزت تر از گذشته به سوی پیشرفت و ترقی پیش رفته و این حرکت ملی به الگویی برای سایر کشورهای منطقه و مظلومان جهان برای مقابله با استکبار و استعمار تبدیل شده و همه آزادی خواهان جهان با الگوبرداری از انقلاب ایران در مقابل زورگویی‌های استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا و اسرائیل ایستادگی و مقاومت می‌کنند.

سرهنگ پاسدار سیفی گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ کشوری توان مقابله و مبارزه با استکبارگران جهانی و در راس آنها آمریکا را نداشت اما با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران امروز در تمام دنیا حتی در داخل آمریکا نیز شاهد قیام مردمی علیه استبداد بوده و این نشان از نفوذ انقلاب ایران در خود آمریکا نیز می‌باشد.

وی در ادامه از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بر سلطه استکباری را عنایت خداوند، رهبری پیامبرگونه امام خمینی(ره)، همراهی مردم با امام خمینی(ره) و برکت خون شهدا عنوان کرد و افزود: با مجاهدت مردان و زنان ایرانی امروز شاهد این استقلال و آزادی در کشور هستیم.

سرهنگ سیفی گفت: انقلاب‌های زیادی در جهان از جمله انقلاب فرانسه، روسیه و الجزایر اتفاق افتاد ولی به دلایلی این انقلاب‌ها بعد از مدت کوتاهی از جمله سهم خواهی رهبران این انقلاب‌ها و عدم پشتیبانی و همراهی مردم از این انقلاب‌ها از بین رفتند اما انقلاب بزرگ ایران با رهبری امامین انقلاب و همراهی مردم قدرتمندتر از همیشه به حیات خود ادامه داده و هر روز مقتدرتر از همیشه به پیش می‌رود.

وی در ادامه از جمله توطئه‌های جدید دشمنان نظام و انقلاب برای فریب افکار عمومی و نفوذ در بین مردم را سیاه و تاریک جلوه دادن وضعیت کنونی کشور و تصویر سازی غلط از این وضعیت در مجامع داخلی و بین المللی عنوان کرد که باید همگان مراقب باشیم و نگذاریم دشمنان به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

فرمانده سپاه ناحیه اهر، تقویت فضای مجازی را عاملی مهم در مقابله با این گونه توطئه‌های دشمنان برشمرد و گفت: فضای مجازی اکنون یکی از قدرت‌های اول در دنیا است که با تقویت آن می‌توان در سایر حوزه‌های نظامی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به توسعه و پیشرفت جدیدی رسید. 

سرهنگ پاسدار سیفی ضمن تاکید بر ایجاد شورای اشتغال در برخی از معادن سطح منطقه گفت: هیچ مسئولی در منطقه حق سهمیه سوزی اشتغال در مجموعه خود را ندارد و باید بدون هیچ بهانه‌ای سهم اشتغال در منطقه انجام شود و اصحاب رسانه و قلم نیز در کنار انتقاد سازنده خود پیشنهادات خود را نیز ارائه دهند.

فرمانده سپاه ناحیه اهر در ادامه از برنامه‌های ایام دهه فجر را دیدار با امام جمعه، استقبال از آفتاب در جوار شهدای گمنام، نواختن زنگ انقلاب در مدارس و انجام بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه توسط سپاه و بسیج از جمله مسابقات فوتسال و تنیس روی میز جام فجر، مسابقات فرهنگی، نهضت روشنگری و نشست بصیرتی در کلیه پایگاه‌ها، نهضت مطالبه گری در مساجد، برگزاری میز خدمت جهادی در پایگاه‌های مقاومت بسیج، ادارات و مصلای نماز جمعه، برگزاری یادواره‌های شهدا، عنوان کرد.

رسانه‌ها در معرفی مشاهیر و مفاخر اهر کوتاهی نکنند

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه اهر نیز در این مراسم بر توجه ویژه رسانه‌ها به معرفی و شناساندن مفاخر و مشاهیر این شهرستان به صورت مقاله یا خبر در پایگاه‌ها و خبرگزاری‌ها تاکید کرد.

حجت الاسلام سید تقی امیر فاطمی اهر را مهد فرهنگ و پرورش عالمان و فرهیختگان بسیاری برشمرد که هر کدام از این عالمان و اندیشمندان نقش بسزایی در پیروزی و توسعه‌ی روزافزون کشور داشتند و باید از این عزیزان به نحو احسن یاد شود. 

وی، در ادامه ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر گفت: این ایام فرصت خوبی برای نشر و انتقال مطالب و سخنان ارزشمند امامین انقلاب در خصوص پیروزی انقلاب و دشمنی آمریکا با اسلام انقلاب است که در این خصوص نقش رسانه‌ها در ترویج و روشنگری جامعه بسیار مهم و ضروری است.

حجت الاسلام امیر فاطمی افزود: مردم شهرستان اهر از نظر اعتقادات در سطح بسیار بالایی هستند و لازم است برای تقویت بیشتر این اعتقادات رسانه‌ها نیز نقش خود را ایفا کنند و با درج مطالب مذهبی، حدیث، قرآن، بحث‌های دینی و رفع شبهات و غیره اعتقادات مردم را افزایش دهند.

وی، در ادامه از عملکرد برخی از مسئولان ادارات در خصوص اجرای برخی برنامه‌ها که باعث ایجاد ناهنجاری‌ها در جامعه می‌شود انتقاد کرد و خواستار برخی جدی با برخی ناهنجار شکن‌ها در سطح جامعه از جمله کشف حجاب و جلوگیری از برخی رفتارهای ناشایست افراد فرصت طلب در جامعه شد و افزود: در حال حاضر دشمنان با هر بهانه و توطئه‌ای قصد تخریب و از بین بردن اعتقادات مردم را دارند که باید در این خصوص هوشیار باشیم و در مقابل این توطئه‌ها ایستادگی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha