• یکشنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۶:۳۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400111007477
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک استاد دانشگاه مطرح کرد؛

«بایو انرژی»؛ یکی از هفت انرژی تجدیدپذیر با ارزش حرارتی بالا

«بایو انرژی»؛ یکی از هفت انرژی تجدیدپذیر با ارزش حرارتی بالا

ایسنا/اصفهان یک استاد دانشگاه اصفهان با ارائه نکاتی در خصوص پتانسیل احداث نیروگاه بیوگاز در اصفهان، گفت: زباله‌ها در دنیا به‌عنوان طلای کثیف مطرح است.

فریبرز کریمی امروز (یک‌شنبه، ۱۰ بهمن‌ماه) در نشست تخصصی «توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در استان اصفهان؛ چالش‌ها و راهکارها» که به همت کنسرسیوم مراکز علمی- پژوهشی استان اصفهان در حوزه محیط‌زیست و با همکاری پژوهشکده انرژی دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: بایو انرژی، یکی از هفت انرژی تجدیدپذیر است.

وی تغذیه موجودات از زباله‌های شهری را یکی از معضلات زیست محیطی عنوان کرد و گفت: استفاده از زباله‌ها در تأمین انرژی می‌تواند در کاهش مشکلات زیست محیطی تأثیر بسزایی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، یک استاد دانشگاه اصفهان سرانه تولید زباله در اصفهان را ۵۲۶ گرم در روز اعلام کرد و گفت: این سرانه از میانگین ۷۰۰ گرمی کشور کمتر، از میانگین ۳۰۰ الی ۳۵۰ گرم در کشورهای توسعه یافته بیشتر است. ۵۰ تا ۶۰ درصد بیوگاز متان است که ارزش حرارتی بالایی دارد.

عباسعلی آروین، دانشیار دانشگاه پیام‌نور اصفهان نیز با ارائه توضیحاتی در خصوص امکان سنجی احداث نیروگاه فتوولئیک با هدف کاهش آلودگی هوای شهر اصفهان، گفت: بهره‌‍وری از انرژی‌های نو بهترین راهکار کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی و کاهش آلودگی هوا در مقیاس شهری و جهانی است.

وی افزود: آلودگی هوا معضل بزرگی در شهر اصفهان محسوب می‌شود که شمال شرق و شرق اصفهان را بیشتر درگیر کرده است. 

استاد دانشگاه پیام‌نور اصفهان با بیان اینکه بیشتر مطالعات در مورد جزیره حراتی شهر اصفهان نشان می‌دهد که براساس اطلاعات ایستگاه‌های هواشناسی شهری، این جزایر حرارتی به شکلی که مورد نظر تصاویر ماهواره است، وجود ندارد و صرفاً در فصل زمستان قابل مشاهده هستند و در دیگر فصول سال قابل دیدن نیست و جزایر حرارتی در شب ظاهر می‌شود. 

آروین تأکید کرد: اگر مزارع فتوولتائیک را در اطراف شهر اصفهان تأسیس و هوای آلوده شهر را تخلیه کنیم. شهر اصفهان مرکز کانون دریافت حداکثر انرژی خورشیدی در استان اصفهان است.

وی، مکان‌یابی احداث نیروگاه، زدودن آلایندگی از شهر اصفهان، افزایش جذب تابش خورشید و بالارفت دمای سطح مزرعه خورشیدی ایجاد کانون کم فشارو حرکت هوا از پرفشار محلی شهر اصفهان به سمت کانون را از راهکارهای موجود عنوان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha