• یکشنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400111007165
  • خبرنگار : 71660

رسوایی جدید پلیس نیویورک درباره "جاسوسی از مسلمانان" دیگر تعجبی ندارد!

رسوایی جدید پلیس نیویورک درباره "جاسوسی از مسلمانان" دیگر تعجبی ندارد!

ده سال پس از آشکار شدن عملیات جاسوسی گسترده "اداره پلیس نیویورک سیتی" (NYPD)، آمریکایی‌های مسلمان بار دیگر گفته‌اند که مورد هدف بازجویی و نظارت مخفیانه قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از یاهو نیوز، در هفته‌های اخیر، خبرها بر روی "پروژه تحقیقاتی تروریسم"، این گروه مستقل تحقیقاتی، متمرکز شدند که منتقدان می‌گویند این گروه قصد و غرضی علیه مسلمانان دارند. در ماه دسامبر، یک سازمان حقوق مدنی مسلمانان، این گروه را به جرم تحت نظر داشتن رهبران مسلمان متهم کرد؛ در واقع این گروه با استفاده از کارمندان و جاسوسان حقوق بگیر، تلاشی برای زیر نظر داشتن مسلمانان در نیو جرسی داشته‌اند.

برجسته‌ترین پیامد در اوهایو رخ داد؛ جایی که رئیس بخش ایالتی "شورای روابط آمریکایی-اسلامی" پس از اینکه ادعا می‌شد بیش از یک دهه به عنوان جاسوس "پروژ تحقیقاتی تروریسم" (IPT) خدمت کرده بود، برکنار شد.

"شورای روابط آمریکایی-اسلامی" (CAIR) متعاقبا بیانیه‌ای را صادر کرد که نشان می‌دهد اشخاص دیگری از جمله «امام محمد قطانی» از مرکز اسلامی پاسائیک در پاترسون، یکی از برزگترین مساجد شهر گاردن، مورد هدف هستند.

«ادوارد احمد میچل»، معاون رئیس این شورا اظهار کرد: از آنجایی که ما می‌توانیم مشاهده کنیم، این پروژه تحقیقاتی گاها سازمان‌های اصلی مسلمانان را به شدت مورد هدف قرار می‌دهد. هدف اصلی آن‌ها جامعه مسلمانان و هر چیزی که به امور مردم و سیاست خارجه مربوط می‌شود، است.

برای مسلمانان، این خبر یادآور نظارت و تعقیب تهاجمی قانون بود که پس از حملات ۱۱ سپتامبر با آن‌ها مواجه شدند.

میچل اظهار کرد: در حالی که اداره پلیس نیویورک شبکه گسترده‌ای را برای نظارت خود در حوزه نقشه برداری، استراق سمع و عکاسی از مساجد، مشاغل و مدارس در نیویورک و نیوجرسی به کار گرفت، تمرکز "پروژه تحقیقاتی تروریسم" بر مسلمانان در موقعیت‌های برجسته و یا قدرت بود.

وی افزود: هدف آن‌ها تضعیف مسلمانان بود تا مطئمن شوند که مسلمانان هرگز به یک نیروی قدرتمند در این کشور تبدیل نخواهند شد.

"پروژه تحقیقاتی تروریسم" و استیو امرسون، بنیان‌گذارش و خبرنگار سابق و کارشناس تلویزیون مسائل مرتبط با نظارت گسترده مسلمانان را رد کرد.

این سازمان نوشت: "پروژه تحقیقاتی تروریسم" تا به حال جامعه مسلمانان آمریکا را بررسی و نظارت نکرده و نخواهد کرد. اما این سازمان درخصوص شناسایی اسلام گرایان رادیکالی که در خاک آمریکا هستند و امنیت ملی ما را تهدید می‌کنند، دریغ نخواهد کرد.

این رسوایی در اواسط ماه دسامبر زمانی آغاز شد که "شورای روابط آمریکایی-اسلامی" اعلام کرد که «رومین اقبال»، مدیر اجرایی و حقوقی بخش اوهایو، اطلاعات محرمانه‌ای درخصوص این گروه از جمله ضبط مکالمات، برنامه‌های استراتژیک و ایمیل‌های خصوصی به IPT داده است. از آن زمان، این شورای نامبرده اظهاراتی را از یک فرد داوطلبی در مسجدی از ویرجینا و یکی از کارکنان سابق IPT منتشر کرده است که نقش خودشان در این عملیات اعتراف کرده‌اند.

«نادیا کاف» رئیس بخش پاترسون گفت او از این خبر به خاطر گزارش‌هایی که طی سالیان سال از خبرچینان و جاسوسان مساجد منتشر می‌شود، متعجب نشده است.

وی افزود: جامعه مسلمانان آمریکا آگاهند که افرادی هستند که موقع دعا کردن نزدیک آن‌ها می‌نشینند و ممکن است درخصوص مسائل صحبت شده به دیگران خبرچینی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha