• یکشنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400111007022
  • خبرنگار : 50295

طرح‌های ورزشی؛ نقطه اتصال بانوان و ورزش

طرح‌های ورزشی؛ نقطه اتصال بانوان و ورزش

ایسنا/زنجان معاون توسعه ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: در دهه فجر سال‌جاری ۸ طرح ملی شامل طرح‌های پارک گام، طبیعت‌گردی، جام و نشاط و تندرستی و ... در استان برای بانوان اجرا خواهد شد.

شهلا کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اجرای طرح‌های مختلف ورزشی برای بانوان، اظهار کرد: معاونت ورزشی بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان به مناسبت چهل‌ و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اجرای برنامه‌هایی را آغاز کرده و برنامه‌هایی نیز برای بانوان اجرا خواهد کرد.

وی افزود: در دهه فجر امسال‌ ۸ طرح ملی شامل طرح‌های پارک گام، طبیعت‌گردی، جام و نشاط و تندرستی، اوقات فراغت با ورزش برای شاغلان، طرح تطبیقی محله‌محور و جشنواره «دا» اجرا خواهد شد. همچنین به همه شهرستان‌ها نیز ابلاغ شده تا در شهرستان‌ها نیز برای بانوان اجرا شود.

این مسئول تصریح کرد: ۲۴۰ خانه ورزش روستایی در استان به رشته‌های ورزشی همانند فوتبال‌دستی، تنیس روی میز، دارت، شطرنج تجهیز شده‌اند و به مدت سه روز در هفته نیز در اختیار بانوان هستند و به هیئت روستایی عشایری هم اعلام شده تا مسابقاتی متناسب با امکانات و رشته‌های موجود در خانه‌های وررش روستایی برای بانوان اجرا کنند تا انگیزه‌ای ایجاد شود تا بانوان به سمت ورزش حرکت کنند.

کاظمی با اشاره به اینکه ورزش سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، افزود: با اجرای برنامه‌های ورزشی مختلف برای بانوان سعی داریم نشاط و شادابی را بین اقشار مختلف جامعه، بانوان و خانواده‌ها افزایش دهیم و همه بانوان را به سمت ورزش هدایت کنیم.

معاون توسعه ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای بانوان ورزشکار، مربیان و مسئولان ورزش بانوان در شهرستان‌ها، عنوان کرد: افزایش مشارکت زنان در عرصه ورزش از طریق ارتقای دانش و ایجاد عدالت جنسیتی در ورزش نیز از اهداف برگزاری دوره‌های آموزشی بود که استقبال خوبی نیز توسط بانوان صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با هدایت بانوان و افراد به سمت ورزش در این ایام که افراد بیشتر در خانه هستند و شاید گاهی روحیه خود را از دست دهند سعی داریم تا با مراجعه به ورزش خانواده‌ها علاوه بر تضمین سلامتی خود، نشاط و شادابی را نیز برای خود ایجاد کنند و از ایجاد آسیب‌های جسمی و روحی جلوگیری کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha