• یکشنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400111006920

نیاز کشور به بیش از یک میلیون موبایل در ماه

نیاز کشور به بیش از یک میلیون موبایل در ماه

ایسنا/البرز رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی البرز گفت: به صورت میانگین در کشور ماهانه بین یک تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه موبایل نیاز داریم.

محمد مهدی غفوریان در گفت‌وگو با ایسنا گفت: نوسانات قیمت ارز تاثیر زیادی بر قیمت موبایل دارد اما در مجموع در چند ماه اخیر با ثبات قیمت موبایل و وفور کالا مواجه هستیم. اگر قیمت ارز کنترل شود قیمت‌ها هم کنترل می‌شود.

غفوریان افزود:  در البرز میزان خرید تلفن همراه بالاست و جزو پنج استان اول کشور در خرید و مصرف تلفن همراه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به صورت میانگین در کشور ماهانه بین یک تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه موبایل نیاز داریم، گفت: اکنون بیش از ۴۰۰ شرکت، تلفن همراه وارد می‌کنند و منعی هم برای ثبت شرکت‌های جدید وجود ندارد. این اتفاق خیلی خوبی است چون  انحصار واردات تلفن همراه در کشور شکست و باعث شد شد مردم حق انتخاب بیشتری داشته باشند.

به گفته وی در زمینه تولید موبایل داخلی چند شرکت فعال هستند و یک شرکت هم در استان البرز در منطقه ویژه اقتصادی پیام به زودی راه اندازی می‌شود.

وی در خصوص ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار  هم گفت: در مورد ممنوعیت چیزی نشینده‌ام و تا جایی که می‌دانم موضوع افزایش تعرفه گمرکی گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار مطرح است که باعث افزایش دوباره قیمت این گوشی‌ها می‌شود. اما این گوشی‌ها همچنان مشتری‌های خود را دارد زیرا اختلاف طبقاتی به حدی است که برخی مشتریان فقط به دنبال چنین گوشی‌هایی هستند و هرچقدر هم که افزایش قیمت داشته باشد خریدار دارد.

وی همچنین در پایان از مسئولین البرز تقاضا کرد در  حوزه نظارت بر صنف موبایل با اتحادیه هماهنگی داشته باشند و از گشت‌های انفرادی و طرح‌هایی که باعث آسیب مالی به کسبه موبایل فروش می‌شود جلوگیری کنند زیرا اگر مشکلی برای این صنف ایجاد شود مردم هم آسیب می‌بینند. بنابراین بهتر است طرح‌ها با هماهنگی کارشناسان اتحادیه اجرا شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha