• یکشنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۸:۴۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400111006840
  • خبرنگار : 50176

سرپرست دانشگاه لرستان:

ضیافت اندیشه گام مهم در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی، ایرانی هستند

ضیافت اندیشه گام مهم در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی، ایرانی هستند

ایسنا/لرستان سرپرست دانشگاه لرستان گفت: ضیافت اندیشه یک گام مهم در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی، ایرانی هستند.

علی نظری در ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه لرستان اظهار کرد: نشست‌های ضیافت اندیشه یک گام مهم در راستای تقویت و ترویج سبک زندگی اسلامی، ایرانی هستند.

وی با بیان اینکه اندیشه ناب و راستین مبتنی بر آموزه‌های الهی و دینی است تا انسان به سعادت برسد، تصریح کرد: در اندیشه‌ورزی دینی و توحیدی، انسان، از خود و خودخواهی عبور می‌کند و به‌سوی انفاق و ایثار می‌رود.

سرپرست دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: انسان‌های دارای اندیشه‌های ناب الهی، انسان‌هایی خردمند و دارای بصیرت هستند و همه گفتار و رفتار آن‌ها در مسیر آموزه‌های قرآن کریم است.

نظری اضافه کرد: هدف نهایی از نشست‌های ضیافت اندیشه، حرکت کردن در مسیر انسان دینمدار و الهی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان نیز در این ضیافت، اظهار کرد: هدف نهایی برگزاری سلسله نشست‌های ضیافت اندیشه، تقویت خداباوری و تقویت ارزش‌های دینی، معنوی و اسلامی در سطح اساتید دانشگاه‌هاست.

وی تصریح کرد: ترویج هرچه بیشتر و عمیق‌تر مبانی انقلاب اسلامی و آموزه‌ها و رهنمودهای حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در سطح دانشگاه‌ها از موضوعات مهم نشست‌های ضیافت اندیشه است. نقش اساتید دانشگاهی در ترویج این‌گونه موضوعات، یک نقش بسیار مهم است.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان خاطرنشان کرد: در مباحث آموزشی نشست‌های ضیافت اندیشه، متناسب با مسائل و موضوعات روز جامعه، سرفصل‌ها نیز در هر دوره نسبت به دوره‌های قبلی، «به‌روزرسانی» می‌شوند.

کن‌کبود اضافه کرد: در مورد اینکه نشست‌ها به‌صورت حضوری یا غیرحضوری برگزار شوند تابع تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا هستیم.

وی با بیان اینکه در دوره‌های غیرحضوری، به‌خوبی توانستیم از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنیم، افزود: دوره‌های جدید ضیافت اندیشه دارای پیوست‌های فرهنگی همچون دیدار با خانواده‌های معظم شهدا هستند. دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، تضمین‌کننده‌ی معنویت است و باید این‌گونه دیدارها، تقویت شوند.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان بیان کرد: دوره‌ ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه لرستان به مدت چهار روز، برگزار می‌شود.

کن‌کبود با بیان اینکه دو سفر تفریحی و یک برنامه نقد فیلم هم برنامه‌ریزی شده‌اند، ادامه داد: سفر تفریحی نیز از نوع زیارتی (مشهد) خواهد بود که بعد از برگزاری دوره‌ها خواهد بود (اگر شرایط کرونایی، قرمز نشود).

وی اظهار کرد: برنامه معنوی ختم قرآن کریم نیز از جمله پیوست‌های فرهنگی ضیافت اندیشه است که اجرا خواهد شد.

سعید محمدزاده، دبیر دفتر هم‌اندیشی اساتید دانشگاه لرستان و سرپرست دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان نیز در این نشست، اظهار کرد: در دوره‌های ضیافت اندیشه، مباحث مختلفی همچون سبک زندگی، معنویت دینی، اخلاق حرفه‌ای، اخلاق علمی، مباحث معرفتی، انقلاب اسلامی، اندیشه‌های سیاسی و... ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه موضوعات و مباحث مرتبط با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از مباحث مهمی است که در این دوره ارائه خواهد شد، تصریح کرد: این دوره‌ها همواره به‌صورت منظم در دانشگاه لرستان برگزار شده‌اند.

گفتنی است حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر رضا الهی‌منش، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر میرهاشمی، دکتر احمد رهدار و سایر اساتید دعوت شده به دانشگاه لرستان، تدریس مباحث مختلف را برعهده دارند.

همچنین در این نشست‌ها، اعضای هیئت علمی حاضر در نشست‌ها، دیدگاه‌های خود را درباره موضوع نشست، مطرح می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha