• شنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400110906501
  • خبرنگار : 50184

رئیس کل دادگستری کرمانشاه:

اجازه نمی‌دهیم عده‌ای هنجارشکن امنیت جامعه را برهم بزنند

اجازه نمی‌دهیم عده‌ای هنجارشکن امنیت جامعه را برهم بزنند

ایسنا/کرمانشاه رئیس کل دادگستری کرمانشاه از تلاش دستگاه قضایی و پلیس برای برخورد قاطع و بازدارنده با مجرمان خطرناک و هنجارشکنانی که امنیت جامعه را برهم می زنند، خبر داد.

پرویز توسلی زاده در نشستی که به منظور برخورد جدی با مجرمین حرفه‌ای و جرایم خشن و بویژه تیراندازی های اخیر با حضور مقامات ارشد قضایی و انتظامی استان برگزار شد، بااشاره به نقش امنیت در سلامت روانی جامعه، اظهار کرد: مردم باید بدانند ما به دنبال امنیت روانی و آرامش آنها هستیم و هرگز اجازه نخواهیم داد عده ای هنجارشکن امنیت جامعه را دچار مخاطره کنند.

وی بر ضرورت برخورد قضایی قاطع و سریع با مجرمان خطرناک تأکید کرد و گفت: متأسفانه امروزه بسیاری از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده اند و سرریز این کم کاری ها در دادگستری و پلیس نمایان می شود و این دو نهاد باید با اراده قوی و عزم راسخ وظایف خود را انجام دهند.

رئیس کل دادگستری کرمانشاه افزود: امیدواریم به دنبال حضور فوری و سریع پلیس و برخورد قاطع دستگاه قضایی شاهد تکرار این ناهنجاریها در جامعه  نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید با کار اطلاعاتی، مجرمین خطرناک و محله هایی که بیشترین وقوع جرم را دارند شناسایی، رصد و تحت نظارت قرار بگیرند و از نظر پیشگیری و مراقبت، تمرکز بیشتری روی این مناطق داشته باشیم.

توسلی زاده یادآور شد: باید حساسیت نسبت به موضوع تیراندازی های اخیر بیشتر شود و در کوتاهترین زمان ممکن دستگیری این افراد انجام شده و حکم صادر شود و برخورد قاطع و بازدارنده با این مجرمین انجام شود.

رئیس کل دادگستری با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات مجموعه نیروی انتظامی استان کرمانشاه گفت: نیروی انتظامی استان یک نهاد موفق و کارآمد و عملکرد آن قابل دفاع است.

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز در این نشست، گفت: متاسفانه طی یک ماه گذشته ۱۸ فقره تیراندازی صورت گرفته که یازده مورد شناسایی و دستگیر شده اند و برآنیم با تلاش بیشتر اجازه ندهیم هیچ مجرمی احساس امنیت کند، کما اینکه تاکنون نیز اینگونه بوده است.

در پایان این نشست مصوباتی برای تسهیل در کنترل مجرمان خطرناک و حرفه‌ای و جلوگیری از بروز جرائم خشن و مهم بخصوص تیراندازی به تصویب رسید.

تعیین شعب ویژه برای تیراندازی در محاکم استان و صدور آراء بازدارنده، تسریع در روند دستگیری‌ها، مدیریت فضای مجازی و رصد و پیگیری اوباشگری و سلاح فروشی در این فضا، برگزاری نشست قضایی انتظامی به‌صورت دو هفته یک‌بار، شناسایی و مدیریت اختلافات پیش از تبدیل به جرایم بزرگ و خشن، برقراری ایست و بازرسی در محله های جرم‌زای شهر، تدوین راهکارهایی برای دستگیری مجرم در صحنه جرم به‌منظور اثرگذاری بیشتر اقدامات پلیس و  اعطای هرگونه مرخصی و استفاده از نهادهای ارفاقی تنها با نظر دادستان برای مجرمین قاچاق، حمل و نگهداری سلاح و مهمات از مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha