• چهارشنبه / ۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۵:۲۷
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1400110603978
  • خبرنگار : 90047

قرنطینه مشکل ورزشکاران پاراکانو برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه

قرنطینه مشکل ورزشکاران پاراکانو برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه

مربی تیم ملی پاراکانو گفت: با وجود این که مسابقات پاراکانو قهرمانی آسیا در تایلند آخرین فرصت برای کسب سهمیه بازی‌های پاراآسیایی چین است، متاسفانه قرنطینه ورزشکاران ۱۴ روز قبل از شرکت در مسابقات، شرایط سختی را برای حضور قایقرانان در این تورنمنت ایجاد خواهد کرد.

پریسا مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از وضعیت تیم بانوان پاراکانو برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا تایلند، اظهار کرد: با همکاری احمد طالبیان، مربی تیم پاراکانو مردان شرایط خوبی در اردوی آماده سازی تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا تایلند در دریاچه آزادی فراهم شده و مشکل خاصی وجود ندارد.

او درباره اولین تجربه حضورش به عنوان مربی در کنار تیم پاراکانو بانوان، گفت: با تصمیم کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون قایقرانی این مسوولیت را قبول کردم که به عنوان مربی در کنار تیم پاراکانو بانوان باشم، البته چون فردی صبور هستم کار کردن با افراد معلول را دوست دارم و معتقدم این گونه افراد همانند بچه‌ها نیاز به توجه بیش‌تری دارند. تلاشم بر این است که با همکاری مهدوی‌نیا (مدیر تیم‌های ملی پاراکانو) به قایقرانان معلول کمک کنم تا به نتایج خوبی در تایلند دست پیدا کنند.

مربی تیم پاراکانو یکی از مشکلات قایقرانان معلول را نداشتن قایق مناسب مسابقات عنوان کرد و افزود: به جز شهلا بهروزی‌راد که از قایق اختصاصی پاراکانو برخوردار است، سایر بانوان قایق استاندارد و حرفه‌ای ندارند و قایق‌ها برای تمرین تا حدودی سنگین است. البته در این زمینه کمبودی نداریم، اما اگر بخواهیم حرفه‌ای‌تر کار کنیم، نیاز به قایق‌های استاندارد و پیشرفته داریم.

وی هم‌چنین با اشاره به اعمال یکسری تغییرات در سیستم تمرینی قایقرانان، تصریح کرد: از زمان حضور مربی برزیلی در قایقرانی، سیستم تمرینات ورزشکاران نسبت به گذشته جدیدتر و فشرده‌تر شده است و قایقرانان هر روز ۴ وعده تمرین صبح و بعدازظهر انجام می‌دهند تا خود را برای مسابقات قهرمانی آسیا تایلند آماده کنند.

مقدم در پاسخ به این پرسش که حضور مربی برزیلی در کنار تیم پاراکانو چقدر در پیشرفت این تیم تاثیرگذار خواهد بود؟ خاطرنشان کرد: تا به حالا چنین شرایط تمرینی نداشتیم، سیستم تمرینی مربی برزیلی کاملا متفاوت با مربیان داخلی است و با جدیتی که در کارش دارد به دنبال افزایش سهمیه‌ها و افتخارآفرینی در بازی‌های پاراآسیایی چین و سپس پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس است.

مربی تیم پاراکانو در پایان یکی از مشکلات قایقرانان برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا، قرنطینه شدن ورزشکاران به مدت ۱۴ روز قبل از حضور در مسابقات عنوان کرد و گفت: یکی از شروط میزبان برای پذیرش ورزشکاران در مسابقات قهرمانی آسیا، قرنطینه شدن ورزشکاران به مدت ۱۴ روز قبل از شرکت در مسابقات است، با توجه به این که تایلند اولین و آخرین فرصت برای کسب سهمیه بازی‌های پاراآسیایی چین است، قرنطینه ورزشکاران چون هزینه‌ها را افزایش می‌دهد، متاسفانه شرایطی را ایجاد می‌کند که فدراسیون تعداد ورزشکار کم‌تری را به تایلند اعزام کند. در حالی که تلاش ما کسب حداکثر ۶ سهمیه در قهرمانی آسیا تایلند است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha