• سه‌شنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400110503185
  • خبرنگار : 50165

سرویس احراز نشانی پست چیست؟

سرویس احراز نشانی پست چیست؟

ایسنا/زنجان مدیرکل پست استان زنجان در رابطه با سرویس احراز نشانی پست توضیح داد.

جواد رسولی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با سرویس احراز نشانی، اظهار کرد: سرویس احراز نشانی، خدمتی است برای احراز یا احراز نشدن اقامت اشخاص حقیقی یا حقوقی در مکانی که به پست اعلام کرده‌اند. همه فرآیندهای مربوط به احراز نشانی، الکترونیکی بوده و مستند فیزیکی ارائه و یا اخذ نمی‌شود و فقط لازم است موزع برای احراز اقامت افراد در مکان اعلام‌شده، به آنجا مراجعه کند.

وی در رابطه با کارآیی سرویس احراز نشانی، افزود: عموماً آن دسته از شرکت‌ و سازمان‌هایی که درستی نشانی اقامت مشتریان یا مخاطبان‌شان برای‌شان اهمیت زیادی دارد، از مخاطبان خود تاییدیه احراز نشانی اقامت را مطالبه می‌کنند. این سرویس بر اساس درخواست سازمان و شرکت‌ها با توجه به فرآیندهای کاری و اجرایی آن‌ها طراحی و پیاده‌سازی شده است.

این مسئول ادامه داد: در این خدمت، پس از ثبت درخواست الکترونیکی در تارنمای خدمات الکترونیک به آدرس GNAF.POST.IR و پرداخت هزینه توسط درخواست‌کننده، علاوه‌ بر ارسال پیامکی کد شناسه مخصوص (رمز) برای مشتری، اطلاعات مکانی که شخص به همراه اطلاعات هویتی خود ثبت کرده، برای نامه‌رسان مربوطه در محل مشتری ارسال می‌شود.

رسولی تصریح کرد: احراز مکان مشتری از طریق مراجعه موزع در بازه زمانی ۴۸ ساعت کاری به آدرس متقاضی و با رویت شخص و تطابق مدارک هویتی وی و نهایتاً ثبت کد شناسه (رمز) پیامک شده برای مشتری در اپلیکیشن همراه نامه‌رسان به صورت برخط تایید یا رد می‌شود.

مدیرکل پست استان زنجان با اشاره به ادارات و شرکت‌هایی که از این سرویس استفاده می‌کنند، یادآور شد: بانک‌ها یا مؤسسات اعتباری برای اطمینان از درستی نشانی فردی که متقاضی دریافت دسته‌چک یا تسهیلات اعتباری است، وزارت آموزش‌وپرورش برای تایید محل اقامت دانش‌آموزان به‌ منظور ثبت‌نام در مدارس محدوده محل زندگی خود و بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های دیگر با فرآیندهای مشابه می‌توانند از این خدمت استفاده کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای ارسال اطلاعات ثبت‌شده در سیستم (احراز یا عدم احراز اقامت فرد در مکان اعلام‌ شده) به سازمان‌های متقاضی، لازم است وب‌سرویس برخط استعلام نیز بعد از عقد تفاهم‌نامه در اختیار آن سازمان قرار داده ‌شود و سازمان یا شرکت مذکور می‌تواند از طریق وب‌سرویس، با ارسال کد ملی اشخاص حقیقی و یا شناسه ملی اشخاص حقوقی نسبت به احراز اقامت وی در مکان ادعا شده توسط مشترکان از شرکت ملی پست استعلام بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha