• دوشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400110402437
  • خبرنگار : 50404

در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد

آخرین‌های نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد/ سینماها و فیلم‌ها همچنان نامشخص!

آخرین‌های نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد/ سینماها و فیلم‌ها همچنان نامشخص!

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به جزئیاتی از نوزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر مشهد، گفت: اکنون دغدغه این موضوع را داریم که چه تعداد فیلم به مشهد خواهد آمد و چه تعداد سینما برای اکران مشخص خواهند شد.

حجت طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با جزئیات برگزاری نوزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر مشهد، اظهار کرد: جشنواره فیلم فجر مشهد از ۱۵ بهمن‌ ماه آغاز به کار خواهد کرد، اما هنوز تعداد سینماهای برگزار کننده مشخص نشده است. ما پیشنهادات خود را که استفاده حداکثری از سینماهای مشهد بوده را به ستاد دبیرخانه مرکزی جشنواره ارائه کرده‌ایم و منتظر نتیجه هستیم. شش سینمای فعال و دو سینمای آماده بهره‌برداری در مشهد داریم که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت تمام این هشت سینما در جشنواره فیلم فجر امسال استفاده کنیم، اما تعیین‌کننده این موضوع ستاد مرکزی جشنواره خواهد بود.

وی افزود: در جلسه‌ای که چند روز گذشته با حضور مدیران سینماهای مشهد در اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد به آسیب‌شناسی دوره قبل جشنواره فیلم فجر مشهد پرداختیم و در رابطه با تجارب برگزاری این جشنواره در دوره‌های پیشین صحبت کردیم تا بتوانیم بر اساس آن تجارب، امسال جشنواره با کیفیتی را برگزار کنیم، اما اکنون دغدغه این موضوع را داریم که چه تعداد فیلم به مشهد خواهد آمد و چه تعداد سینما برای اکران مشخص خواهند شد، به همین دلیل هنوز جزئیات برگزاری جشنواره مشخص نشده است. بنابراین پیگیر مشخص شدن سینماها و فیلم‌ها هستیم و قرار است که این موضوع در همین هفته مشخص شود. همچنین امیدواریم مانند سال‌های گذشته یک سینما را به عنوان سینمای رسانه مشخص کنیم تا اصحاب رسانه بتوانند به تماشای فیلم‌ها بپردازند.

مدیر امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در رابطه با واگذاری بخش اجرایی جشنواره به موسسات فرهنگی، بیان کرد: هر ساله فراخوانی برای واگذاری بخش اجرایی جشنواره در مشهد می‌دهیم و طی آن موسسات فرهنگی واجد شرایط اعلام می‌کنند و از میان آن‌ها یک موسسه توسط شورای جشنواره انتخاب می‌شود و بخش اجرایی جشنواره را آن موسسه برگزار می‌کند. بخش اجرایی شامل تدارکات، پشتیبانی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی می‌شود و ما نیز بخش‌های ستادی و اجرایی را برعهده داریم.

طباطبایی با اشاره به برگزاری جشن سیمرغ سینمای خراسان در کنار نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد، خاطرنشان کرد: چهارمین جشن سیمرغ سینمای خراسان را نیز امسال برگزار خواهیم کرد که خوشبختانه پس از اعلام فراخوان، تا کنون استقبال خوبی صورت گرفته و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و فیلم‌های خوبی را نیز در این بخش اکران کنیم؛ چراکه این بخش به دلیل ارتقاء سطح فرهنگی مخاطبان و سطح فنی هنرمندان می‌تواند به اندازه فیلم‌های جشنواره فجر بسیار حائز اهمیت باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha