• یکشنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400110301663
  • خبرنگار : 71588

تظاهرات همبستگی با یمن در غزه/ جهاد اسلامی: جنگ یمن "بیهوده" و به نفع اسرائیل است

تظاهرات همبستگی با یمن در غزه/ جهاد اسلامی: جنگ یمن "بیهوده" و به نفع اسرائیل است

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد، جنگ ائتلاف متجاوز عربی علیه یمن، بیهوده و بی‌هدف است و اشغالگران اسرائیلی و آمریکا طرف‌هایی هستند که از تداوم تجاوزات، بیشترین سود را می‌برند.

به گزارش ایسنا، به نقل از فلسطین الیوم، خالد البطش، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی خاطرنشان کرد، دشمن اسرائیلی و آمریکایی برای تداوم جنگ علیه یمن که در سال ۲۰۱۵ آغاز شده، حمایت تمام قد می‌کنند و این جنگ را به سمت نابودی توانمندی‌ها و کشتار پیش می‌برند.

 وی در ادامه افزود، آنچه که امروز اتفاق می‌افتد مایه ننگ بر پیشانی کسانی است اقدام به کشتن بیگناهان می‌کنند.

خالد البطش همچنین تاکید کرد، تجهیزات، سلاح و اموالی که صرف جنگ یمن می‌شود می‌تواند به آزادسازی فلسطین از چنگ دشمن صهیونیستی کمک کند.

وی به خانواده شهدا در یمن تسلیت گفته و این حمله جنون آمیز را محکوم کرد.

البطش خواستار توقف جنگ علیه یمن شد که جان غیرنظامیان زیادی را گرفته است و تاکید کرد که هیچکس نمی‌تواند ارده خود را بر ملت یمن تحمیل کند.

در همین راستا، حامیانو رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در نوار غزه تظاهراتی را در حمایت از ملت یمن و مخالفت با جنایت‌های مرتکب شده علیه ملت مظلوم این کشور به راه انداختند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات تصاویری از سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در دست داشتند.

خالد البطش در جریان سخنرانی خود طی این تظاهرات تصریح کرد، کشتاری که ائتلاف عربی در یمن مرتکب می‌شود لکه ننگی بر پیشانی همه کشورهایی است که در کشتار کودکان، زنان و غیرنظامیان بی‌گناه دست دارند.

وی در ادامه افزود، ارتش‌های عربی به جای تلاش برای آزادی فلسطین، هم و غم خود را صرف حفظ تاج و تخت‌های حکّام از خشم ملت‌ها می‌کنند.

البطش ادامه داد: ائتلاف متجاوز عربی در برابر کشتار غزه، یهودی‌سازی قدس و حرم ابراهیمی سکوت می‌کند و به جای هدف قرار دادن رژیم اشغالگر با هواپیماهای ائتلاف غیرنظامیان بی‌گناه را هدف قرار می‌دهد. دیگر هیچ گزینه‌ای پیش روی ما نمانده است جز اینکه با صدای بلند از بیگناهان حمایت و مخالفت خود را با کشتار غیرنظامیان در یمن اعلام کنیم.

در همین رابطه، احمد المدلل، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی گفت، فلسطینیان بیرون آمده‌اند تا به ریختن خون غیرنظامیان در یمن توسط ائتلاف عربی "نه" بگویند.

وی همچنین عنوان داشت: ما از چنین جنایت‌هایی رنج می‌بریم و از عربستان و امارات می‌خواهیم که از ملت فلسطین در مقابله با رژیم صهیونیستی حمایت کنند.

المدلل تاکید کرد: ما از مقاومت یمن در برابر ائتلاف عربی که مرتکب کشتار می شود، حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha