• چهارشنبه / ۲۹ دی ۱۴۰۰ / ۲۲:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400102922432

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد خبر داد

افزایش یک درصدی منابع و رشد ۲ درصدی مصارف در اصلاح بودجه شهرداری مشهد

افزایش یک درصدی منابع و رشد ۲ درصدی مصارف در اصلاح بودجه شهرداری مشهد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه منابع آلبوم بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری مشهد نسبت به بودجه امسال، یک درصد افزایش داشته است، گفت: در بخش مصارف هم اصلاح بودجه با بودجه سال جاری با دو درصد افزایش همراه بوده است.

حسین حسامی امروز در بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اظهار کرد: لایحه اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ ابتدای آذر ماه توسط شهردار به شورای شهر فرستاده شد. براساس اهمیت این موضوع برای شورای ششم و کمیسیون برنامه و بودجه اولین جلسه کارشناسی فردای همان روز با حضور جمعی از اعضا، مدیران و کارشناسان برگزار شد.

وی افزود: طی مدت ۲ ماه ۸۰ جلسه کمیسیون مختلف، ۳۰ جلسه کارگروه‌های تخصصی و بیش از ۲۰۰۰ نفرساعت کار کارشناسی صورت گرفت. همچنین ۲۲ جلسه کمیسیون تلفیق با مشارکت حداکثری اعضای شورای شهر و کارشناسان برگزار شد.

حسامی با بیان اینکه منابع آلبوم بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری مشهد نسبت به بودجه امسال یک درصد افزایش داشته، افزود: بودجه شهرداری مشهد در بخش مصارف هم با ۲ درصد افزایش همراه بوده است.

وی با اشاره به تبصره‌های مختلفی که در لایحه اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ قید شده و به تصویب رسیده است، گفت: براساس یکی از این تبصره‌ها شهرداری مشهد مکلف شده نسبت به پیگیری و جذب منابع درآمدی قانونی از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، جرائم راهنمایی و رانندگی، عوارض گمرکی، کمک‌های دولت و... اقدام کرده و گزارش آن را هر سه ماه یک بار به شورای شهر ارائه دهد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش بی‌رویه هزینه‌های جاری در سال‌های اخیر و در راستای مدیریت هزینه به میزان پنج درصد از مجموع اعتبارات هزینه‌های جاری را شهرداری در تفریغ بودجه لحاظ و ارائه کند.

حسامی افزود: هوشمندسازی فرآیندهای شهرداری به منظور یکپارچه‌سازی بسترها و تغییر وضعیت پوشش متناسب با اقلیم شهر در راستای مدیریت منابع آبی از دیگر مضامین تبصره‌های قید شده است.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از تولیدات استانی و مدیریت هزینه‌‎ها گفت: براساس همین مهم مجوز تهاتر ۲۵ هزار تن قیر به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد ریال به شهرداری مشهد داده شده است.

حسامی اضافه کرد: با توجه به اهمیت مهندسی ارزش در اصلاح و رشد سازمان‌ها ۱۰۰ میلیارد ریال در تبصره‌های بودجه دیده شده است؛ ضمن اینکه از ردیف‌های اعتباری عمومی سطح شهر در پروژه‎‌های عمرانی حداقل ۵۰ درصد باید در مناطق حاشیه شهر هزینه شود.

وی تصریح کرد: شهردار مشهد باید تمام نکات ارائه شده توسط شورای شهر که اکثر موارد در تبصره‌های اصلاح بودجه ۱۴۰۰ لحاظ شده را در تدوین لایحه ۱۴۰۱ نیز اعمال کند.

در ادامه این جلسه موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد، ضمن تشریح دستور کارها و مصوبات اظهار کرد: این نشست به صورت فوق‌العاده و به منظور بررسی و تصویب لایحه اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ برگزار شد. اولین دستور کار این نشست نظریه مشترک برنامه، بودجه و کمیسیون شهرسازی و معماری با موضوع اصلاح و به‌روزرسانی محدوده و میانگین ارزش روز املاک بلوک‌های همگن بود. بر این اساس مبنای محاسبه عوارض، بهای خدمات و سایر وجوه محلی قابل دریافت توسط شهرداری برای اجرا از ابتدای سال ۱۴۰۱ به تصویب رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: یکی از ماموریت‌های شورای شهر بررسی و تصویب لایحه اصلاح بودجه شهرداری است. به همین منظور پس از ساعت‌ها نشست تخصصی و کارشناسی کمیسیون‌های مختلف به منظور پایش لایحه اصلاح بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری مشهد که به شورای شهر ارائه شده بود، این لایحه در جلسه علنی امروز مطرح شد. بررسی این لایحه بعد از حدود چهار ساعت زمان به تصویب اعضای شورای شهر مشهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha