• چهارشنبه / ۲۹ دی ۱۴۰۰ / ۱۸:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400102922313
  • خبرنگار : 50081

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی خبر داد

تولید ده‌ها ایده منتخب در گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری هشت رویداد استارتاپی در سطح واحدهای دانشگاهی این استان خبر داد.

دکتر محسن مرادی به تشریح رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در رویکرد جدید خود در ﻧﻈﺮ دارد ﺗﺠﻬﯿﺰات، ﻣﺤﺼﻮﻻت، دﺳﺘﺎوردﻫﺎ و ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎی ﺣﻮزه ﻓﻨﺎوری و ﻧﻮآوری داﻧﺸﮕﺎه آزاد اﺳﻼﻣﯽ را در ﺳﻄﺢ ﻣﻠﯽ و در ﻗﺎﻟﺐ روﯾﺪاد ﻣﻠﯽ ﮔﺎم دوم داﻧﺸﮕﺎه آزاد اﺳﻼﻣﯽ و ﺑﺎ ﺷﻌﺎر ۱۰۰۰ ﮔﺮوه ﭘﮋوﻫﺸﯽ و زﯾﺮﺳﺎﺧﺖ، ۱۰۰۰ اﯾﺪه و اﺳﺘﺎرﺗﺎپ و ۱۰۰۰ ﺷﺮﮐﺖ ﻓﻨﺎور و ﺧﻼق در ﻣﻌﺮض ﺑﺎزدﯾﺪ ﺗﻤﺎﻣ اﻫﺎﻟﯽ زﯾﺴﺖ‌ﺑﻮم ﻓﻨﺎوری ﮐﺸﻮر، ﻣﺴﺌﻮلاﻦ و ﻧﻬﺎدﻫﺎی دوﻟﺘﯽ، ﻏﯿﺮدوﻟﺘﯽ و ﺑﺨﺶ ﺧﺼﻮﺻﯽ ﻗﺮار دﻫﺪ.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی افزود: ﺗﺮوﯾﺞ ﻣﺎﻣﻮرﯾﺖ ﺟﺪﯾﺪ داﻧﺸﮕﺎه در زﻣﯿﻨﻪ داﻧﺸﮕﺎه ﺣﻞ ﻣﺴاﻠﻪ و ﮐﺎرآﻓﺮﯾﻦی، ﺗﺤﻘﻖ اﻫﺪاف ﮐﻼن ﺑﺴﺘﻪ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻓﻨﺎوری و ﻧﻮآوری ﺳﻨﺪ ﺗﺤﻮل و ﺗﻌﺎﻟﯽ داﻧﺸﮕﺎه، آﺷﻨﺎﯾﯽ ﺑﺎ زﯾﺴﺖ‌ﺑﻮم ﻓﻨﺎوری و ﻧﻮآوری ﮐﺸﻮر ﺑﺎ اﻗﺪاﻣﺎت ﻓﻨﺎوراﻧﻪ داﻧﺸﮕﺎه، ﻧﻤﺎﯾﺶ ﻇﺮﻓﯿﺖﻫﺎ و زﯾﺮﺳﺎﺧﺖﻫﺎی ﻓﻨﺎوری و ﻧﻮآوری داﻧﺸگاه، اﯾﻔﺎی ﻧﻘﺶ روﯾﺪاد ﻣﻠﯽ ﮔﺎم دوم داﻧﺸﮕﺎه در ﭘﯿﺎدهﺳﺎزی اﻫﺪاف ﺳﻨﺪ ﺗﺤﻮل و ﺗﻌﺎﻟﯽ داﻧﺸﮕﺎه و ﺑﯿﺎﻧﯿﻪ ﮔﺎم دوم اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ، اﯾﺠﺎد ﻓﺮﺻﺖﻫﺎی ﺳﺮﻣﺎﯾﻪﮔﺬاری ﺑﺮای اﺳﺘﺎرﺗﺎپﻫﺎ و ﺷﺮﮐﺖﻫﺎی ﻣﺴﺘﻘﺮ در داﻧﺸﮕﺎه، ﺗﺸﻮﯾﻖ و ﺗﻘﺪﯾﺮ از ﭘﮋوﻫﺸﮕﺮان و ﻓﻨﺎوران ﺑﺮﺟﺴﺘﻪ داﻧﺸﮕﺎه و اﯾﺠﺎد روﺣﯿﻪ اﻣﯿﺪ و ﺧﻮدﺑﺎوری در آنﻫﺎ و ﺷﺒﮑﻪ‌ﺳﺎزی ﻣﯿﺎن ﻣﺘﺨﺼﺼﺎن، ﻧﻮآوران و ﮐﺎرآﻓﺮﯾﻨﺎن داﺧﻞ و ﺧﺎرج از داﻧﺸﮕﺎه از اهداف این رویداد ملی است.

وی با اشاره به اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در رویداد ملی گام دوم عنوان کرد: دانشگاه آزاد خراسان رضوی نیز در این راستا از آذرماه سال جاری اجرای جدی این دستورالعمل را در دستور کار خویش قرار داد. در همین راستا دبیرخانه ستاد استانی تشکیل و احکام اعضای ستاد ابلاغ شد. همچنین روسای کارگروه‌ها نیز در سطح واحدهای استان معرفی و جلسات ستاد استانی با حضور اعضای ستاد به ریاست رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی به طور منظم تشکیل و اهداف رویداد گام با جدیت پیگیری می شود. در بخش اول رویداد گام دوم واحدهای دانشگاهی در حال جمع‌آوری اطلاعات و تشکیل هسته‌ها و گروه‌های پژوهشی و آزمایشگاهی است و کلیه اطلاعات مربوط به هسته ها و واحدهای فناور موجود در مراکز رشد واحدهای استان به سازمان مرکزی دانشگاه ارسال شده است.

مرادی با بیان اینکه دبیرخانه استارتاپ ویکند استان از آذر ماه سال جاری با توجه به ظرفیت‌های هر شهرستان کار خود را آغاز کرده است، افزود: تاکنون نخستین رویداد استارتاپی با عنوان از ایده تا درآمد در واحد نیشابور و رویداد استارتاپی صنعت زعفران با رویکرد فرآوری در واحد تربت حیدریه برگزار شد و در مجموع تاکنون ایده‌های ۲۴ تیم به عنوان ایده منتخب شناسایی شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی رئیس دبیرخانه رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی همچنین از برگزاری ۶ رویداد استارتاپی دیگر تا پایان سال جاری در واحدهای قوچان، سبزوار، کاشمر، مشهد و واحد علوم پزشکی استان خبر داد و با اشاره به رویدادهای استارتاپی دانشگاه آزاد مشهد گفت: برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری ۲ استارتاپ ویکند با عناوین گام دوم، جشنواره ۱۰۰۰ ایده  و رویداد صنایع خلاق با مشارکت استانداری، پارک علم و فناوری، شرکت شهرک‌های صنعتی استان، دانشگاه فردوسی مشهد و فعالان حوزه صنایع خلاق در ۳۰ اسفند ماه سال جاری انجام شده و فراخون‌های لازم صورت گرفته است. سایت https://gam۲.mshdiau.ac.ir نیز در این زمینه راه‌اندازی شده و ثبت نام و اطلاع‌رسانی لازم از طریق این سایت قابل دسترسی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha