• چهارشنبه / ۲۹ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400102922017
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره هواشناسی اردستان:

احتمال بارش برف در اردستان ضعیف است

احتمال بارش برف در اردستان ضعیف است

ایسنا/اصفهان رئیس اداره هواشناسی شهرستان اردستان گفت: با بررسی نقشه‌های هواشناسی، فعلاً از بارش برف در اردستان خبری نیست و این وضعیت شاید در طول فصل زمستان همچنان ادامه داشته باشد.

جواد رمضانپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ورود یک سامانه سرد قطبی از سمت شمال غرب به کشور باعث شد تا میزان برف و کولاک زیادی را در مناطق غرب کشور ایجاد کند و ترکش‌های سرمای آن در مناطق مرکز و شرق کشور احساس شود.

وی با بیان اینکه این وضعیت توانسته دمای شهرستان اردستان را بیش از ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش دهد، افزود: دمای شبانه نیز در اکثر نقاط به منفی ۱۲ درجه و در نواحی سردسیر و کوهستانی شدت سرما بیشتر خواهد شد.

رئیس اداره هواشناسی اردستان با اشاره به اینکه روز گذشته و امروز دمای شهرستان اردستان در برخی از مناطق تا منفی ۱۲ درجه کاهش پیدا کرده که باعث ایجاد یخبندان در برخی از نقاط شده است، تصریح کرد: وضعیت کاهش شدید دما در شهرستان اردستان تا روز دوم بهمن ادامه خواهد داشت و به مرور از افزایش آن کاسته خواهد شد.

رمضانپور خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط سرمای شدید و یخبندان در شهرستان، شهروندان و کشاورزان تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از افت دما را مد نظر قرار دهند و رانندگان با همراه داشتن تجهیزات زمستانی تردد کنند.

وی با بیان اینکه ورود سامانه بارشی که چند روز گذشته وارد کشور شد شرایط بارشی بسیار خوبی را در جنوب و غرب کشور ایجاد کرد، گفت: متأسفانه تغییرات اقلیمی که در مرکز کشور به وجود آمده است عملکرد سیستم‌های بارشی را برای نقاط مرکز کشور بسیار ضعیف کرده است.

رئیس اداره هواشناسی اردستان گفت: با بررسی نقشه‌های هواشناسی، فعلاً از بارش برف در شهرستان اردستان خبری نیست و این وضعیت شاید در طول فصل زمستان همچنان ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha