• سه‌شنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۹:۱۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400102821409
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

۸۰ درصد جمعیت خلیل‌آباد دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند

۸۰ درصد جمعیت خلیل‌آباد دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند
عکس از آرشیو است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد گفت: هر چند تاکنون بیش از ۸۱ هزار دوز واکسن در شهرستان تزریق شده و ۸۰ درصد مردم شهرستان نیز دوز دوم واکسن کرونا را دریافت نموده‌اند ولی این به معنای شکل‌گیری ایمنی قابل قبول و کامل در برابر این ویروس نیست.

محمد حسین‌زاده، در گفت‌وگو با ایسنا افزود: از ابتدای شروع طرح تا کنون بیش از ۸۱ هزار و ۲۱۸ دوز واکسن کرونا به جمعیت هدف برنامه ملی واکسیناسیون در این شهرستان تزریق شده است.

وی تصریح کرد: اگر چه اکنون این شهرستان در وضعیت آبی قرار دارد ولی در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراجعه نکردن برای واکسیناسیون مجدد شاهد افزایش مبتلایان به کرونا خواهیم بود. نباید چون تعدادی از مردم واکسینه شده‌اند، عادی‌انگاری در جامعه صورت گیرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد افزود: هر چند تاکنون ۸۶.۳۵ درصد مادران باردار نوبت اول و ۷۵.۱۰ درصد نوبت دوم، ۸۹ درصد دانش‌آموزان نوبت اول و ۷۷.۶۸ درصد نوبت دوم و ۹۵.۳۱ درصد سالمندان نوبت اول و ۹۱.۳۱ درصد نوبت دوم واکسن خود را تزریق کرده‌اند ولی این به معنای این نیست که جامعه ایمنی قابل قبولی دارد.

وی بیان کرد: بر اساس آمار اعلامی تاکنون ۸۸.۲۳ درصد جمعیت خلیل‌آباد دوز اول واکسن کرونا را دریافت نموده و در برابر این ویروس واکسینه شده‌اند. 

وی تأکید کرد: باید مردم بدانند که تزریق این تعداد دوز واکسن به معنی احساس راحتی، عدم استفاده از ماسک و اینکه خطری ما را تهدید نمی‎کند، نیست بلکه مانند گذشته باید پروتکل‌های بهداشتی به درستی رعایت شود.

حسین‌زاده با بیان اینکه آمار بستری و فوت افرادی که ۲ دوز واکسن را دریافت کرده‌اند، کاهش قابل توجهی داشته است، افزود: اکنون چهار نفر در بیمارستان بستری بوده و ۳۴ نفر نیز در قرنطینه هستند.

وی تصریح کرد: واکسیناسیون همچنان یک موضوعی جدی و حیاتی است. باید تلاش کرد درصد واکسیناسیون در شهرستان خلیل‌آباد به وضعیت قابل قبولی برسد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد با اشاره به اینکه روزانه به ‌طور متوسط برای ۳۵۰ نفر واکسیناسیون انجام می‌شود، گفت: اکنون در شهر خلیل‌آباد ۲ پایگاه و در تمام خانه‌های بهداشت تحت پوشش نیز واکسیناسیون انجام می‌شود. خوشبختانه فعلا هیچ کمبودی به لحاظ واکسن در شهرستان وجود ندارد.

وی افزود: از شهروندان درخواست داریم ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

بر اساس نرم‌افزار ماسک نیز طی چند روز گذشته شهرستان خلیل‌آباد در وضعیت زرد قرار گرفته بود که مجدد به رنگ آبی در آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha