• دوشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۰ / ۰۸:۴۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400102719726
  • منبع : نمایندگی همدان

توجه به رده‌های سنی و پایه علت اصلی موفقیت کشتی همدان

توجه به رده‌های سنی و پایه علت اصلی موفقیت کشتی همدان

ایسنا/همدان رئیس هیات کشتی استان همدان گفت: توجه به رده‌های سنی و پایه علت اصلی موفقیت کشتی استان بود و پشتوانه خوبی برای کشتی همدان در سال های آینده متصور هستیم.

حمیدرضا یاری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که در مسابقات قهرمانی کشور، قهرمانان نام‌دار شرکت نمی‌کنند و موفقیت‌های اخیر کشتی استان در مسابقات انتخابی تیم ملی بوده، اظهارکرد: سطح فنی مسابقات انتخابی تیم ملی به علت حضور کشتی‌گیران نام‌دار کشور بالا بود و کشتی‌گیران استان ما نشان دادند که در این آوردگاه‌های ورزشی حرفی برای گفتن دارند.

رئیس هیات کشتی استان همدان در رابطه با علت اصلی موفقیت کشتی‌گیران جوان همدانی در مسابقات کشوری و کسب جایگاه چهارم، مطرح کرد: اولویت کار هیات کشتی استان توجه به استعدادهای رده سنی پایه بود و سعی کردیم با آکادمیک کردن این موضوع تا سال‌های آینده قهرمانان بسیاری را در سطح کشور معرفی کنیم و تاکنون بخشی از نتایج این برنامه بلند مدت شکوفا شده است.

وی افزود: در ایام کرونا مسابقات مختلفی را برگزار کردیم و میزبان اردوهای کشوری بودیم و در روزهای جمعه تمرینات مشترک داشتیم و این موضوعات باعث شد در مسابقات گرگان عملکرد خوبی داشته باشیم و کشتی‌گیران ما افراد مطرحی را شکست دادند و تنها به مازندرانی‌ها که قطب اصلی کشتی کشور هستند، باختند. برای مثال آقای حاجیلوییان موفق شد قهرمانان کشتی جهان را شکست دهد و در اثر آسیب دیدگی قبلی از ناحیه کتف مقابل کشتی‌گیر مازندرانی بازنده شد و مانند دیگر کشتی‌گیران ما سوم شد.

یاری خاطرنشان کرد: ترکیب کشتی استان همدان بسیار جوان بود و به غیر از دو بازیکن بالای ۲۶ سال، بقیه بازیکنان زیر ۲۳ سال بودند و با این تیم جوان نتایج اخیر کسب شد؛ تمام تمرکز ما کار کردن بر روی سنین پایین و کشتی پایه است تا چراغ کشتی همدان مانند سال‌های دور برای مدتی طولانی روشن باشد و پشتوانه‌ای خوب برای کشتی استان همدان در سال های آینده باقی بماند.

وی با بیان این‌که هیات کشتی استان همدان در وضعیت مالی بسیار بدی قرار دارد، آشکار کرد: حمایت مالی از سمت دستگاه ورزش استان و ارگان های شهری مانند شورای شهر وجود نداشته و با دست خالی و جذب بودجه از طریق اسپانسر در مسابقات حاضر می‌شویم و کشتی هم مثل دیگر ورزش ها با کمبود منابع مالی مواجه است که امیدواریم این موارد در اسرع وقت حل شود.

حمیدرضا یاری اضافه کرد: بابت اعزام کشتی‌گیران به مسابقات کشور روزی سه میلیون تومان به مینی‌بوس‌ها پرداخت می‌کنیم. تاکنون به گرگان شش روز اعزام داشتیم و ۱۸ میلیون تومان تنها برای این چند روز به مینی‌بوس های اعزامی پرداخت کرده‌ایم. اعزام های کشتی غالباً با مینی‌بوس است اما در مسافت های طولانی مانند زاهدان از قطار استفاده کردیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha