• شنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400102518039
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

احتمال کولاک در محورهای برفی اصفهان

احتمال کولاک در محورهای برفی اصفهان

ایسنا/اصفهان رئیس اداره مدیریت راه‌های استان اصفهان با اشاره به اینکه در محورهایی که بارش برف و وزش باد دارند، احتمال کولاک وجود دارد، گفت: در حال حاضر هیچ یک از محورهای برفی استان مسدود نیست.

مریم تاکی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت راه‌های استان، اظهار کرد: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی شاهد بارش برف در محورهای غرب، شمال غرب، جنوب‌غرب و بخشی از قسمت‌های جنوب استان هستیم.

وی با اشاره به بارش پراکنده باران در شرق اصفهان، گفت: خوشبختانه این سامانه بارشی، بخشنده بود و کل استان تحت‌تأثیر آن قرار گرفته است، با این وجود تصادف و خسارت جرحی در این بارش نداشتیم، مگر اینکه خودروهای که مجهز به زنجیر چرخ نبودند، بعضاً دچار مشکل شدند.

رئیس اداره مدیریت راه‌های استان اصفهان با تأکید بر اینکه داشتن زنجیر چرخ هنگام تردد در محورهای برفی الزامی است، از رانندگانی که قصد سفر در زمستان دارند، خواست زمانی که سفر خود را آغاز می‌کنند حتی اگر بارندگی نباشد، حتماً زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و از سلامت سیستم گرمایش و برف‌پاکن خود در زمان بارش‌ها اطمینان حاصل کنند.

وی با اشاره به محورهای برفی استان، گفت: محور میمه - دلیجان محدوده قرقچی، محور داران - الیگودرز در محدوده نجف‌آباد، داران تیران، شاهد بارش برف هستیم که اکنون قطع شده، اما با توجه به پیش‌بینی وزش باد شدید، احتمال کولاک در برخی محورها از جمله بویین - خوانسار وجود دارد.

تاکی با بیان اینکه در محورهایی که بارش برف و وزش باد دارند، احتمال کولاک وجود دارد، افزود: تا ساعاتی پیش در گردنه‌ رخ (محور اصفهان- شهرکرد) شاهد بارش باران بودیم که اکنون متوقف شده است.

رئیس اداره مدیریت راه‌های استان اصفهان درباره وضعیت محورهای روستایی برفی، اظهار کرد: بعد از اینکه محورهای اصلی نمک‌پاشی می شوند، تیم‌های راهدار به محورهای فرعی و روستایی اعزام می شوند، البته در حال حاضر هیچ یک از راه‌های استان مسدود نیست.

وی به هموطنان توصیه و تأکید کرد که در صورت ضرورت سفر به ویژه در زمان سفر به خصوص در محورهای کوهستانی و غرب استان، خودروهای‌شان مجهز به زنجیر چرخ باشد و از سلامت سیستم برف پاکن و سیستم گرمایشی اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha